מתן כהנא: “תומך בשינוי של ‘סעיף הנכד’, גיור צריך לפי ההלכה בלבד”

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי על שינוי חוק השבות: "אני תומך בשינוי סעיף הנכד, המצב שבו 75 אחוז מהעולים לישראל הם לא יהודים זה פגיעה קשה בזהותה של ישראל" • הבהיר: "השינוי בסעיף לא ימוטט את הקשר עם ארה"ב"
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ג / 17.12.2022 20:17

השר לשעבר, ח”כ מתן כהנא, התייחס הערב (מוצאי שבת), בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’,  לניסיונות לשנות את ‘סעיף הנכד’ – ואמר: “אני תומך בשינוי סעיף הנכד בחוק השבות, גיור אורתודוקסי בלבד”.

השר לשעבר נשאל לגבי החקיקה שתאפשר לאריה דרעי לכהן כשר – והשיב: “אני מקווה שנצליח להילחם בחוק שנועד להוריד לגובה של ים המלח את הדרישות לשר במדינת ישראל. הוא שלח יד לקופה הציבורית פעמיים. יש בש”ס חברי כנסת נפלאים, שהם יהיו שרים. אם היינו מקימים ממשלה, היינו הולכים ליו”ר ועדת הבחירות ובודקים אם יש קלון או אין קלון. אם יש קלון הוא לא היה שר”.

על חוק בן גביר אמר: “אין לי בעיה לפתוח את פקודת המשטרה וצריך לסדר את מערכת היחסים בין השר למפכ”ל. האם שינוי כל כך משמעותי צריך להיעשות בצורה מהירה כל כך? זה מראה שהשותפים הקואליציוניים לא סומכים על נתניהו. אני נגד חקיקה פרסונלית, גם נגד חוקים פרסונליים נגד נתניהו. מה שקורה בוועדה זה טירוף של חקיקה פרסונלית, על סטרואידים”.

על סוגיית שינוי סעיף הנכד בחוק השבות הרחיב: “המצב שבו 75 אחוז מהעולים לישראל הם לא יהודים זה פגיעה קשה בזהותה של ישראל. צריך לשנות את חוק השבות. השינוי בסעיף לא ימוטט את הקשר עם ארה”ב. כל מי שזהותה היהודית של ישראל יקרה לו – לא יכול להמשיך עם המצב הזה. גיור צריך להיות רק על פי ההלכה האורתודוכסית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה אומר שאתה תומך? מה עשית בעבר ומה אתה עושה עכשיו בנידון?
    17/12/2022 22:06
    נאה דורש ונאה מקיים
  1. כמו כל פוליטקאי כשאתה באמת רוצה משהו אתה מגיש הצעת חוק ופועל לקדמו, ולא רק מספר סיפורים יפים לתקשורת…