‘הוציא קנה רובה והחל לירות’: מחבל ירה על חסיד חב”ד מעמנואל

שמואל רייניץ, חסיד חב"ד תושב עמנואל, נסע ביום שישי לביתו כאשר בציר גלעד נפתחה עליו אש מרכב מחבלים - וקליע פגע בחלק האחורי של הרכב • "השוטרת שאלה: אתה פצוע? צריך אמבולנס? היה לך נס גדול'" • דגן: "להחזיר המחסומים ולצאת למבצע צבאי, לא נסכים לחזרת גל טרור"
חיים טוויל
כ"ג כסלו התשפ"ג / 17.12.2022 19:46

שמואל רייניץ, חסיד חב”ד תושב עמנואל, נסע ביום שישי מאלון מורה לביתו, כאשר בציר גלעד חסם אותו רכב של מחבלים שביצעו לעבר ירי.

הקליע פגע בחלק האחורי של הרכב. בנס רייניץ עצמו לא נפגע מהירי.

הוא תיאר את רגעי הירי: “נסעתי מכיוון אלון מורה לעמנואל, אני נוסע אני רואה רכב עומד מצד שמאל מחכה, רכב שחור קטן, ואז אני ראיתי אותו עושה סיבוב פרסה, חשבתי שאני הולך להיכנס בו ואז עשיתי לו סימן ‘איך אתה נוסע?’, והמשכתי לנסוע.

“ואז, כשאני עברתי אותו, הוא הוציא לי קנה של רובה גדול והתחיל לירות, כמה יריות, שמעתי בום בום בום, המשכתי לנסוע ולברוח”.

ריינץ המשיך: “אמרתי לעצמי, הכל בסדר, לא נוזל ממך דם, הכל בסדר הגוף עובד, הראש עובד, העיניים עובדות, אני מרגיש ששום דבר לא קרה, ואז עצרתי לא המשכתי. הגיעו כמה חבר’ה יהודים, אני עצרתי והתקשרתי למשטרה, השוטרת אמרה: ‘שמואל אתה עומד פה מחכה עד שיבואו כוחות הביטחון, אתה לא זז, הכל בסדר איתך? איך אתה מרגיש? אתה פצוע? צריך אמבולנס? היה לך נס גדול’.

“צריכים להתקשר לאיתמר בן גביר וצריך להקים את הממשלה זה כבר נהיה הפקרות, הפקרות, צריך להחזיר המחסומים”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע לזירת פיגוע הירי דקות אחרי, וקיבל במקום תדרוך מקציני צה”ל וממח”ט שומרון.

דגן אמר: “אנחנו לא נסכים לקבל בשום אופן את חזרתו של גל הטרור כפי שהיה לפני מספר חודשים. אני דורש מהפיקוד הצבאי הבכיר, אני דורש מהממשלה היוצאת, שלא תחזור על הטעויות של לפני מספר חודשים, שעלו בדם.

“אני דורש מהדרג הצבאי הבכיר, לסגור עכשיו את המחסומים מסביב לשכם. המחבלים הפחדנים האלו יוצאים וחוזרים באין מפריע ולכן יש להחזיר את המחסומים ולצאת לפעולה צבאית כנגד התשתיות של הרשות הפלסטינית על מנת למנוע גל טרור מדמם נוסף. אנחנו לא נ‏שתוק ולא נוותר על ביטחון התושבים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות