בן גביר לא מוותר על הסמכויות: “לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד”

בתגובה לפרסום בחדשות 12, לפיו המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי מתכוון לוותר בחוק לתיקון פקודת המשטרה על התווית המדיניות בעניין החקירות, מפלגתו יצאה בתגובה חריפה: "לא היו דברים מעולם"
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשפ"ג / 17.12.2022 19:06

מפלגת עוצמה יהודית הגיבה הערב (מוצאי שבת) לפרסום ב’אולפן שישי’ של חדשות 12,  לפיו המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר, מתכוון לוותר בחוק לתיקון פקודת המשטרה על התווית המדיניות בעניין החקירות.

“לא היו דברים מעולם, בן גביר לאחר ששמע את נציגי היעוץ המשפטי של הכנסת, נציגי היועמ”ש וחברי כנסת שונים, אכן נוטה לוותר על הסעיף בחוק שמדבר על קביעת מדיניות באשר להעמדה לדין, אולם באשר למדיניות חקירות, בן גביר לא מוכן לוותר על היכולת שלו להשפיע לאכוף עבירות כמו פרוטקשן, סכינאות, בריונות, טרור חקלאי וכדומה”.

עוד נאמר בתגובה: “שר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לבטחון לאומי”.

העיתונאי אמנון אברמוביץ דיווח ב’אופלן שישי’: “אחרי שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שאמור לתת לו סמכויות חסרות תקדים, השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר מוותר על הסעיף שלפיו השר יהיה אחראי לקביעת מדיניות, העמדה לדין וחקירות

“בן גביר התעקש שהשר יתווה את מדיניות המשטרה, פרקטיקה שקיימת גם כך עשרות שנים. בינתיים, מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי לא מתכוון להתפטר מתפקידו”, נאמר בדיווח.

בתוך כך, ח”כ איתמר בן גביר חשף הערב באולפן ‘פגוש את העיתונות’, כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד הוא מבקש לאפשר לו לשלול מתן אזרחות של מחבלים.

במהלך הראיון שאל עמית סגל את בן גביר על שחרור צפוי של מחבלים מהכלא הישראלי ועל יוזמת פורום ‘בוחרים בחיים’ של משפחות שכולות – ובן גביר השיב כי הוא שוחח עם בני המשפחות, כואב את כאבן ולטעמו החוק שיש להעביר, הוא אפשרות לשלול את האזרחות גם על ידי השר לביטחון לאומי.

“המשפחות השכולות יגיעו להשתתף גם לישיבת הסיעה של עוצמה יהודית וידברו על הנושא. אני כשלעצמי סבור שהפתרון הוא לאפשר גם לשר לבטחון לאומי את הסמכות לשלול אזרחות ובכך תהיה עוד אפשרות לזרוק מישראל מחבלים תומכי טרור, גם כאלה שהשתחררו ממאסר”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם הוא מאמין באלוקים?
    17/12/2022 21:04
    שרביט אהוד
  1. רק הוא יביא את הגאולה. ברוך השם שיש עם שלם כאן ואין השר לבטחון הפנים החדש במעמד של נביא או חס וחלילה בן האלוקות. קצת צניעות לא תזיק לבן גביר. הוא גם לא רב ולע פוסק הלכה ובטח לא מגדולי הדור, לדוגמא להבדיל אלף הבדלות – הרב זצ”ל עובדיה יוסף שהיה איש עצום לעם ישראל וללומדי התורה.

  2. עיר חרדית חדשה
    18/12/2022 00:22
    איציק
  3. במקום לטפל בשני דורות של זוגות צעירים… שחלומם לדירה נכנס להיסטוריה של פח זבל- החרדים מקבלים ומנצלים את ממשלות ישראל לקבל דירות מוזלות בהלוואות נוחות ומענקים,על חשבון אותם צעירים ששירתו בצהל וסיכנו את חייהם… ממשלת חלם אינטרסנטית לכיסא השלטון, שלא סופרת את האזרחים משלמי המיסים ממטר… למרות ששרתו בצהל.

  4. בן גביר אינו עציץ במשרד
    18/12/2022 00:31
    איציק
  5. על בן גביר להיות חזק ואמיץ ולעמוד בפני קונספירציה מתוכננת להפילו גם משמאל וגם מימין . העם בחר בצורה לגיטימית את בן גביר ומשנתו. העם ראה בבירור איך נפגע חופש הפרט, נרמסו זכויות כבוד האדם וחירותו, נרמסה זכות הקניין, טרור חקלאי, פרוטקשן, דריסות ותאונות מכוונות לרצח יהודים. בן גביר תתעשת ותעמוד על האידאולוגיה שהעם בחר בך,מכיר הליכוד הפך להיות שמאל ולא מטפל כנדרש במשך 4 קדנציות… בטרור המתמשך. סופו של הליכוד יהיה כמו מפלגת העבודה… נטישה המונית של בוחרי ליכוד… למפלגה ציונית אמיתית כמו הציונות עוצמה יהודית.