הרבנים מודאגים: אנשים יצפו בגמר המונדיאל ולא ידליקו נר חנוכה

הגאון רבי מאיר מזוז ורבנים נוספים פרסמו מכתב בו הם מביעים חשש כי אנשים ידחו את הדלקת 'נר חנוכה' כדי לצפות בגמר המונדיאל: "באנו להזהיר מפני כמה מכשולים" • מציעים: "להדליק נר חנוכה החל מהשעה 16:55, כאשר הטלוויזיה תהיה מכובה, ולשהות ליד החנוכייה עם המשפחה"
יוסף גרינבוים
כ"ג כסלו התשפ"ג / 17.12.2022 18:13

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ ורבנים נוספים, פרסמו מכתב בו הם מציינים חשש כי בגלל הצפייה בגמר המונדיאל, אוהדים יכשלו וידחו את הדלקת נר חנוכה.

“אנו פונים בקריאה של חיבה לאחינו בית ישראל, אשר נפתה ליבם מאוד לראות את משחקי המונדיאל בכלל ואת משחק הגמר בפרט”, כתבו הרבנים.

“אמנם החרדים לדברי השם המסולאים בפז מושכים את ידיהם מהבלי העולם הזה… אולם, את אחינו אנחנו מבקשים, אשר רבים וכן שלמים אינם יכולים להתנתק מן המשחקים, כאשר מיליארדי אנשים בעולם נוהים בכל מאודם אחריהם”.

בדבריהם תיארו את ‘ההתנגשות’ בין זמן ההדלקה לזמן בו מתקיים הגמר. “מאחר שהפעם הזאת משחק הגמר יוצא ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00, וזה הזמן שבו מתחילים להדליק נר ראשון של חנוכה.

“לכן באנו להזהיר מפני כמה מכשולים: א. הגרוע ביותר הוא שנר חנוכה יידחה מפני המשחק; ב. להדליק נרות חנוכה בזמן שהטלוויזיה דולקת, ובזה פוסחים על שני הסעיפים; ג. להדליק במהירות כמשאוי, כדי לא להחמיץ כל רגע מהמשחק”.

הרבנים המליצו לוותר על צפיה בגמר בשידור חי ולהראות לבני המשפחה את ההערכה למצוות ההדלקה: “אלא הדרך הטובה ביותר היא להדליק נר חנוכה החל מהשעה 16:55, כאשר הטלוויזיה תהיה מכובה, ולשהות ליד החנוכייה עם המשפחה, ולומר לבני הבית בפירוש שכל חפצי העולם לא שווים על יד מצוות התורה. וככל שתתעכבו יותר ליד הנרות, כך הדוגמה האישית היא יותר חזקה…”

הרבנים הדגישו: “יש לנו הזדמנות להראות לקדוש ברוך הוא שאנחנו אוהבים אותו אפילו יותר מן הדבר האהוב לנו ביותר”.

על המכתב חתום גם רב העיר נתיבות, הרב פנחס הכהן, ורב המושב זמרת, הרב דוד קרעי.

הרב דוד קרעי הוא אביו של ח”כ שלמה קרעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות