שריפה פרצה בדירה בביתר עלית: האימא הצילה את ארבעת בנותיה

מתחקור ראשוני עולה: האישה הייתה בדירה יחד עם ארבעת בנותיה, כאשר לפתע פרצה השריפה • "בתושייה רבה הוציאה את בנותיה, יצאה מהדירה והתקשרה למכבי האש" • אב המשפחה הבטיח: "אתקין גלאי עשן לפני שאחזיר את משפחתי לדירה"
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשפ"ג / 16.12.2022 12:59

אמש (חמישי) בשעות הערב פרצה שריפה בעיר ביתר עלית: לוחמי האש מתחנה אזורית יהודה שהגיעו לזירה, יחד עם יחידת המתנדבים של ביתר עלית, פעלו במקום לכיבוי השריפה, לסריקות אחר לכודים ולשחרור עשן.

רשף קובי ארז, מפקד המשמרת: “עם קבלת הדיווח על השריפה הוזנקו לוחמי האש יחד עם יחידת המתנדבים למקום האירוע. עם ההגעה, זיהו לוחמי האש שריפה מארון החשמל בכניסה לבית, ומיד פעלו לכיבוי השריפה לשחרור עשן, ולסריקה אחר לכודים.

“באירוע השתתפו מתנדבים שסיימו רק לפני כשבוע קורס מתנדבים וכבר באירוע זה פעלו להצלת חיים נפש ורכוש.”

רס”ל חננאל בניטה, חוקר שריפות תחנה אזורית יהודה: “מתחקור ראשוני של בעלת הדירה עולה, כי היא הייתה בדירה יחד עם ארבעת בנותיה, כאשר לפתע פרצה השריפה. בתושיה רבה הוציאה את בנותיה, יצאה מהדירה והתקשרה למכבי האש. תבנית הבעירה מצביעה כי השריפה פרצה מארון החשמל אשר בסמוך לו ארון ספרי הקודש אשר יכל להתלקח בקלות”.

הוא הוסיף , כי בשיחה לאחר השריפה, הבין אב המשפחה כי נעשה להם נס. אלמלא תושיית האם יכל האירוע להיגמר אחרת לגמרי – והאב הבטיח: “אתקין גלאי עשן בטרם אחזיר את משפחתי לדירה”

במקום נוצר שיח עם השכנים בו הוסבר על חשיבות התקנת גלאי עשן, שכן הגלאי מתריע על פרוץ השריפה ומאפשר לנו להימלט ולהציל חיים.

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה: אני מוצא לנכון להזכיר לכולם את הוראות הבטיחות להדלקת נרות החנוכה של ענף ההסברה בכבאות והצלה לישראל:

🕯הדלקת נרות בידי ילדים תיעשה אך ורק בהשגחת מבוגר.
🕯אסור להשאיר חנוכייה דולקת ללא השגחה! יש לוודא כיבוי הנרות לפני שיוצאים מהדירה או הולכים לישון.
🕯אסור להדליק נרות חנוכה בסמוך לחומרים דליקים כמו וילונות, ארונות ומפות.
🕯אסור להשתמש בחנוכיות העשויות מחומרים דליקים. הללו עלולות להישרף בעת שהנרות מתכלים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות