חיים רמון: “נתניהו ימרח אותם? בן גביר וסמוטריץ’ יאכלו לו את הכבד”

השר לשעבר חיים רמון מזהיר את ראש הממשלה המיועד מחוסר האמון של חברי הקואליציה החדשה: "אלו זרעי פורענות שלא יאפשרו לממשלה לפעול" • "נתניהו לא מאמין לאף אחד, ואף אחד לא מאמין לו. בגלל חוסר האמון הזה הממשלה הזו לא קמה כמעט חודש וחצי"
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"ג / 16.12.2022 12:06

אחרי שעות רבות של פיליבסטר, במהלכו ניסו חברי האופוזיציה למשוך את הזמן, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק כשירות השרים המכונה ‘חוק דרעי־סמוטריץ”, המאשר ליו”ר ש”ס לכהן כשר חרף שאלת הקלון ומתיר למנות שרים נוספים במשרדים ממשלתיים.

אישור החוק בא על רקע הביקורת החריפה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה.

ניסים משעל שוחח הבוקר (שישי) עם שר המשפטים לשעבר חיים רמון, שהסביר מדוע משבר האמון הזה הוא זרע פורענות שלא יאפשר לממשלה המתגבשת לפעול בצורה נאותה.

רמון הסביר כי הוא מסכים עם דבריה של היועצת המשפטית לממשלה מבחינה טכנית, אבל חולק על המהות.

לטענתו, כל מה שקורה עכשיו נובע מחוסר אמון מוחלט בין השותפים לקואליציה העתידית: “זה בינם לבין עצמם, ומה שיותר גרוע הוא שזה גם בינם לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. עננה כבדה, כמעט שחורה, של חוסר אמון היא הגורם לכך שחוקים חשובים שלדעתי צריכים לעבור, למשל, כמו חוק בן גביר מנסים להעביר אותם בחטף. צריך לשנות את פקודת המשטרה, דיברו על כך בוועדת צדוק ובוועדת אור, אבל לא עושים את השינוי החשוב והמהותי הזה בחטף”.

לדעתו, חוסר האמון בין הנפשות הפועלות במשחק הפוליטי מוביל לכך שמחוקקים חוקים במהירות, למרות שחשוב לחוקק אותם ביישוב הדעת. “זה פוגע קשות בסדרי מנהל ושלטון תקינים. אז למה? החוסר אמון הזה משפיע. הביקורות היא בעיקר על הדרך. אני בא וחוזר ואומר צריך לתקן ולדון בזה. אפילו שהציעו למפכ”ל רוני אלשיך להיות השר לביטחון פנים הוא אמר ‘השר לביטחון פנים רק בא לטקסים’. יש פה סמכות ללא אחריות ואחריות ללא סמכות”.

“אתה מרוצה מעבודות המשטרה?”

בהמשך התייחס רמון לעבודת משטרת ישראל, והדגיש כי זה לא משנה מה בן גביר רוצה, אלא מה האזרחים במדינה רוצים. “ניסים, אתה מרוצה מעבודת המשטרה? אתה מרוצה מהמשילות? זה לא שנותנים סמכויות לבן גביר, אלא לשר לביטחון פנים תהא זהותו אשר תהיה”.

לדבריו, נתניהו בטוח שהוא יצליח למשוך בחוטים אחרי שהממשלה תקום, אבל זה לא מה שיקרה בפועל.

“נתניהו חושב שכאשר הוא יקים את הממשלה הוא יוכל לתחמן אותם ולעשות מה שהוא רוצה, והוא ימרח אותם וכדומה. אני רוצה לבשר לראש הממשלה המיועד – החבר’ה שאתה מתעסק איתם הפעם, בעיקר בן גביר וסמוטריץ’, הם יאכלו לך את הכבד אם אתה תרצה למרוח אותם. אין להם שום עכבות בנושאים האידיאולוגים שבשבילם הם נבחרו”.

על מערכת היחסים הסבוכה בין כל הגורמים בקואליציה המתהווה אמר רמון כי נתניהו לא מאמין באף אחד, ואף אחד לא מאמין לו. “מה שרואים עכשיו בקטן יהיה בגדול, וזו הבעיה המרכזית של הממשלה שעומדת לקום. בגלל חוסר האמון הזה הממשלה הזו לא קמה כמעט חודש וחצי. יו”ר כנסת לקח חודש להחליף כי אמרו סמוטריץ’ ויהדות התורה ‘לא לא לא, אנחנו לא מאמינים לך. כי אם נחליף עכשיו יו”ר אתה לא תיתן לנו את מה שאנחנו רוצים'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות