‘מחץ אותה לקיר’ • קיצונים דרדרו ‘צפרדע’ על חרדית: מצבה קשה

פח שקיצונים דרדרו בהפגנה ברחוב יחזקאל פגע בחסידת קרלין כבת 40, אמא ל-10 ילדים, שנפצעה קשה • גולדקנופף: ''חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים'' • גפני: "קומץ פורעים שאין בו כל סממן יהודי" • ליאון: "לא מדובר בחרדים. זו חבורת עבריינים" • התפללו: מירל בת רחל לאה
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשפ"ג / 16.12.2022 11:22

קיצונים שהפגינו אמש (ליל שישי) ברחוב יחזקאל בירושלים דרדרו ‘צפרדע’ ופגעו בעוברת אורח – מירל דז’לובסקי, חסידת קרלין, כבת 40, אמא ל-10 ילדים – שנפצעה באורח קשה.

כוחות הצלה העניקו לאישה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שערי צדק. היא במצב יציב, מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ.

בעלה הוא הרה”ח רבי  חיים יענקל דז’לובסקי, מחסידי קרלין בירושלים. חמיה הוא המחנך ואיש החסד הרב ישראל אריה דז’לובסקי.

אהרן גץ, חובש איחוד הצלה, שהעניק לאישה סיוע ראשוני: “לדברי עוברי אורח – פח צפרדע שהידרדר במורד רחוב יחזקאל מחץ אותה על הקיר במהלך ההפגנה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת האירוע ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי שערי צדק שם אושפזה במצב קשה”.

מהמרכז הרפואי ‘שערי צדק’ נמסר כי “פונתה אמש אישה בשנות הארבעים לחייה סובלת מחבלת חזה קשה. הצוות ייצב את מצבה והיא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת.

“בני משפחתה ביקשו להתפלל לרפואתה והודו לצוות על הטיפול המידי והמסור. כמו כן, ביקשו למסור כי המשפחה לא מעוניינת בראיונות בשלב זה”.

העתירו לרפואתה השלמה של  מרת מירל בת רחל לאה.

מאות משתתפי ההפגנה הציתו פחים, חסמו את צירי התנועה ויידו אבנים לעבר כוחות משטרה ומג”ב במחאה על סלילת הפסים של הרכבת הקלה.

השוטרים שפעלו להדיפת מפרי הסדר והכוונת התנועה באזור, עצרו שני חשודים בחשד להפרת סדר והצתת פח, והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה.

במשטרה אומרים כי “הלילה התקבל במשטרה דיווח על אשה שנחבלה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קל, ובמהלך הלילה החמיר מצבה לקשה. על פי  החשד, פציעתה בפלג גופה העליון – נגרמה כתוצאה מפח גדול שדורדר לעברה ופגע בה בעת שהלכה במקום”.

המשטרה פתחה בחקירה במטרה להתחקות אחר המעורבים במעשה החמור ולמצות עמם את הדין.

המקרה התרחש בסמוך להפרת סדר אלימה וממושכות באזור רחוב יחזקאל ובהמשך באזור בר אילן, שם מאות מפרי סדר התפרעו, יידו אבנים, הציתו ודרדרו פחי ענק וחסמו את ציר התנועה.

כתוצאה מהפרת הסדר נגרם נזק לניידת משטרה. השוטרים שפעלו להדיפת מפרי הסדר והכוונת התנועה באזור עצרו אמש שני חשודים בחשד להפרת סדר והצתת פח, והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה.

במחוז ירושלים של המשטרה אומרים: “בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש, בין היתר על רקע מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בראשית השבוע. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק – אין כל קשר.

”אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה באורח קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, ידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים – אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, באזרחים או בשוטרים”.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה את הפשע: “אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים לפשע הזה ולמצות איתם את מלא חומרת הדין. אין שום מקום להתפרעויות אלימות ברחובות ישראל”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על ההתעלמות של הפוליטיקאים מימין ומשמאל מההפגנות האלימות של החרדים הקיצוניים. ”האירועים הבלתי נסבלים הללו לא רק שהם מובילים לפגיעה בנזק וברכוש שבכדי להחזיר אותו לקדמותו נדרשים תקציבים אדירים, אלא מובילים גם לפגיעה בעוברי אורח ומאלצים כוחות משטרה גדולים להתמודד עם האירועים הללו במקום להיאבק בטרור ובפשיעה”, אמר ליברמן.

”שוחחתי הבוקר עם קצין משטרה בכיר בירושלים שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח”כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכל כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת. יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה”.

המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי ח”כ איתמר בן גביר הגיב: “אלימות היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אישה ופגעו בשוטרים צריך להכניס לכלא לשנים רבות”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “הגיע הזמן לעשות סדר במדינה. אסור לעשות הנחות לאף אחד שנוהג באלימות. הפגנות כן, חופש ביטוי חשוב, אבל הפרות סדר, פגיעה בשוטרים והרס תשתיות – בשום פנים ואופן לא”.

צילום: דוברות המשטרה

יו”ר יהדות התורה ח”כ יצחק גולדקנופף פרסם הודעת גינוי להפגנה: “אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי”.

גולדקנופף הדגיש: ”חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה”.

גם יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני גינה: “מזעזע לשמוע על קומץ פורעים ברחוב בר אילן בירושלים שפגעו באישה עוברת אורח תושבת העיר ופצעו אותה קשה.
אותו קומץ פורעים שפוגע בכל תושבי ירושלים ואין מי שעוצר אותם ממעשיהם הרעים והנלוזים שאין בו כל סממן יהודי. יש לתפוס את הפורעים הללו ולמצות איתם את הדין”.

יו״ר ש״ס, ח״כ אריה דרעי: “הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין”.

ח”כ יואב בן צור: “האירוע החמור שהתרחש אמש בו נפצעה עוברת אורח במצב קשה בהפגנה אלימה על ידי קומץ קטן של שוטים, אנרכיסטים, מחללי שם שמיים, מחייב אותנו לעשות חשיבה מחדש לאופן ההתנהלות מולם.

“אני קורא למשטרת ישראל לפעול מולם ביד ברזל ולעצור את טירוף האימים שהם מהלכים על כולנו.”

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “הפציעה המזעזעת של האשה ברחוב בר אילן היא הסלמה נוספת באלימות המחפירה של קומץ פורעים המסכנים את תושבי העיר, מחוללים נזקים של מיליוני שקלים לרכוש ציבורי פעם אחר פעם.

“אני קורא למשטרת ישראל ולגופי האכיפה והשיפוט לפעול באופן תקיף נגד הפורעים האלימים ולמצות מולם את כל חומרת הדין. חשוב לי להדגיש: לא מדובר בחרדים. מדובר בחבורת עבריינים פורעי חוק שפוגעים בציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם חרדים וחצי
    16/12/2022 11:43
    היסטוריון
  1. לצערנו הם כן חרדים. הם חרדים משועממים והולכי בטל שממררים את חיי הציבור החרדי עצמו ומקומם הוא בכלא.