מיכאלי נגד לפיד: “הציבור מצפה לאופוזיציה לוחמת, לא מפונקת”

יו"ר מפלגת העבודה תקפה את ההתנהלות של יש עתיד, שהכריזה על ניצחון לאחר פשרה עם הליכוד: "ראינו שהפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל" • לטענתה, אסור היה לוותר "מול קואליציה דורסנית" - והיה צריך לגרור ההצבעה אל תוך הלילה
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ג / 15.12.2022 17:12

שרת התחבורה מרב מיכאלי מתחה היום (חמישי) בשיחות סגורות ביקורת חריפה על התנהלות האופוזיציה, וטענה כי לא נלחמים מספיק בממשלה שעומדת לקום בכלים שיש ברשות האופוזיציה.

“הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד, כמו שראינו בשנה וחצי האחרונות”, אמרה יו”ר העבודה, על הפעילות המוצלחת של ‘גוש נתניהו’. “במקרה שלנו, כשהשרים עדיין שלנו, זה כלי שיכול להביא גם לניצחונות בהצבעות ולסיכול ממשי של צעדי הקואליציה”.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, מיכאלי טענה כי הוויתור על הכלי הזה לטובת הסכמות על דחיית ההצבעות ביממה, וההצגה כאילו מדובר באיזה “ניצחון” הוא שערורייה – “בטח מול קואליציה דורסנית שבאה לרסק את אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית”.

“הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת”, אמרה השרה מיכאלי, “ולא אופוזיציה מפונקת”.

אחרי שסיעת הליכוד אישרה ביום ראשון השבוע פה אחד את בקשת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למנות את יריב לוין ליו”ר הכנסת הזמני, האופוזיציה תכננה לבצע פיליבסטר.

אך אחרי דיון סוער בוועדה המסדרת, הגיעו ביש עתיד לפשרה עם הליכוד וקבעו כי ההצבעה תידחה ביממה – ליום שלישי בבוקר, וביטלו את הפיליבסטר.

אחרי הפשרה, חגגו ביש עתיד: “ניצחון ראשון. לא תהיה היום הצבעה על יו”ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו”ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות