“לא, אין בושה”: הח”כ שכינה את עמר בר-לב “דמנטי” – לא מתנצל

חבר הכנסת אלמוג כהן שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג על אמירותיו על השר היוצא: "הוא אמר שנשים את ידינו על המחבל שחוסל" • תקף: "המשטרה גוססת ופועלת מכוח האינרציה"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ג / 15.12.2022 11:20

חבר הכנסת אלמוג כהן שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס להצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה שמקדם יו”ר מפלגתו והשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

“אני לא מצליח להבין על מה כל הטררם הזה”, אמר כהן. “הרי בסופו של יום הדרישה שלנו היא מאוד פשוטה וברורה – אנחנו מבקשים לנהל את משטרת ישראל בדיוק כמו ששר הביטחון מנהל את צה”ל. אתמול בוועדה היו תמימי דעים על כך שיש גם צורך לתקן את פקודות המשטרה. חוק פקודות המשטרה תוקן לאחרונה בשנות ה־70, חמישים שנה החוק הזה קיים כמו שהוא, אנחנו מבקשים להתאים אותו לרוח התקופה”.

לטענתו, האינטרס שלהם הוא שלכל החברה הישראלית יהיה שקט וביטחון. “הדרישה המינימלית ביותר שאדם יכול לבקש זה מה שאנחנו רוצים לבצע, אבל בגלל שזה בן גביר זה לא מבורך. לצערי הרב, התקשורת לא מבינה את החוויה, את מה שקורה כרגע במשטרת ישראל”.

הוא הוסיף: “אנחנו רוצים למלא את המשימה לשמה נשלחנו וזה להביא ביטחון אישי גם לילדים ולנכדים שלכם. המשטרה גוססת, בגלל שהשרים לא יכלו להתוות מדיניות”.

משעל שאל על הדברים שאמר נגד השר היוצא עמר בר-לב, כשטען שהוא “דמנטי” – ותהה: “אין בושה? הוא הקדיש את חייו למדינה”.

כהן השיב: “‘הקדיש את חייו למען המדינה’ זה מזמן הפסיק לרגש אותי, כבר בגיל 16. אתה ראית מה הוא אמר על המחבל בבאר שבע? אתם סלחנים”.

פלג:”גם אילו הוא היה דמנטי ולהבנתי הוא לא, אסור היה לך לפרסם את מצבו הבריאותי של אדם ללא רשותו, אתה מרשה לעצמך כי יש לך חסינות”.

בתגובה טען כהן כי הם מתעסקים בזוטות: “כשבן אדם מחפש מחבל שחוסל ואומר ש’ישימו עליו את ידיו’, אין לי הסבר אחר לדבר הזה”.

הח”כ הדגיש: “בסופו של יום יש פה מצב חירום לאומי, יש פה אלימות ברחובות, אתה כבר מפחד להעיר למישהו במעבר החצייה או בכביש שהוא חותך אותך, כי אתה לא יודע איך תסיים”.

כשנשאל האם הוא חושב שכשבן גביר יכנס לתפקידו הכל ישתנה, השיב חבר הכנסת: “אנחנו נילחם כדי לקבל את הכלים הנכונים והראויים ביותר בכדי לבצע את המשימה, אני לא רוצה לצאת פה בהצהרות, זה לא העניין, המטרה היא להתכנס כולנו כי כולנו חיים באותה מדינה ואין לנו עוד ‘מדינת ישראל 2’, כדי להחזיר לכאן את הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות