נתניהו התחייב ליהדות התורה: “לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה”

במהלך הדיונים על 'חוק הגיוס' הבהיר נתניהו כי מדיניות הממשלה תאפשר לימודי תורה במקום שירות צבאי • נתניהו נזף אמש בח"כים החרדים על ה"סחבת" במשא ומתן • סלע המחלוקת: ההתמהמהות של החרדים עם ההחלטה על חוק הגיוס • גנץ תוקף את התחייבות נתניהו
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ג / 15.12.2022 10:59

בנימין נתניהו התחייב בפני ראשי המפלגות החרדיות כי הממשלה הבאה בראשותו תפעל במדיניות, לפיה “במדינת היהודים, לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה”. כך דווח הבוקר (חמישי) יקי אדמקר ב’וואלה’.

לפי מקורות פוליטיים, נתניהו אמר את הדברים במהלך שיחות עם נציגי יהדות התורה וש”ס.

לפי הסיכום המסתמן, הממשלה תקדם את ‘חוק יסוד: לימוד תורה’, כך שיהפוך את הלימוד בישיבות לערך ולבג”ץ יהיה קושי משמעותי לפסול את ההסדר הפוטר את לומדי התורה משירות בצה”ל.

בין הצדדים סוכם, כי חוק הגיוס יעבור יחד עם תקציב המדינה, וזאת משום שהרבנים דרשו ערבויות על רקע ההבנה שבליכוד לא מרוצים מהנוסח של החוק שבו מעוניינים ביהדות התורה. על מנת למנוע את הסחבת, הוחלט כי החוק יעבור יחד עם תקציב המדינה – כך שהחרדים יתמכו בתקציב בכפוף להתקדמות בסוגיית הגיוס.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה לוואלה: “פירוק שירות החובה בצה”ל ללא קידום מתווה השירות ויצירת חלופה נכונה, ירשם על שמו של נתניהו לדראון עולם. יש לי כבוד רב ללימודי התורה וללומדי התורה, אבל הניסיון לפרק את צה”ל ואת צבא העם יביא לפגיעה קשה בביטחון”.

בתוך כך, אחרי שעות של דיונים שנוהלו בימים האחרונים, הושגו הסכמות בנוגע לרוב הדרישות הקואליציוניות של יהדות התורה. כך הצדדים הגיעו להסכמות גם סביב סוגיה חשובה במיוחד הנוגעת למצוקת הדיור במגזר החרדי. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסעיף המרכזי בדרישות הדיור של יהדות התורה הוא “סעיף 15%”, שקובע כי כל פרויקט בנייה גדול בכל עיר בארץ יכיל 15% לפחות של דירות מותאמות לציבור החרדי.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, נתניהו זימן אתמול ללשכתו את חברי הכנסת החרדים ונזף בהם על ה”סחבת” בקידום ההסכם הקואליציוני.

נתניהו דרש מראשי הסיעות החרדיות תשובה סופית בעניין חוק הגיוס, ואמר להם שיסרב לדון איתם בסעיפים נוספים של ההסכם ובדרישות אחרות עד שיחזרו עם תשובה סופית בנושא.

חברי הכנסת של יהדות התורה התקשו עד כה להגיע לנוסח סופי שמוסכם על כלל הרבנים והאדמו”רים.

המתיחות בין החרדים ליו”ר הליכוד נמשכת כבר מספר ימים. בשיחה שערך נתניהו עם חברי כנסת חרדים ביום שני, הוא האשים אותם ב”סחבת” ו”דרישות מוגזמות”, והטיח בהם כי הם גורמים נזק לליכוד. החרדים לא נשארו חייבים ותקפו בחזרה: “אנחנו ממתינים שבועיים לתשובות מהליכוד. כל ההדלפות מגיעות מאנשי הליכוד, והם אלה שרוצים להסית כנגד הציבור החרדי במטרה לצמצם את דרישות המשא ומתן”. בנוסף, האשימו את אנשי הליכוד כי הם “כמו ליברמן בתחפושת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות