ב’הארץ’: מרי אזרחי – חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו חג המולד

העיתונאית ענת קם קוראת למרי מסוג אחר: "דמיינו איך זה ייראה אם בכל מרפסת, בכל בית עסק - יוצבו עצי אשוח מקושטים" • "מה כבר נשאר לנו אם לא מחאות קטנות, מהנות, בלתי מזיקות בעליל, אבל גם מעצבנות לאללה?"
אבי כץ
כ' כסלו התשפ"ג / 14.12.2022 14:57

העיתונאית ענת קם פרסמה הבוקר (רביעי) מאמר דעה בעיתון ‘הארץ’, בו קראה ל”מרי אזרחי” בדמות חגיגת חג המולד ברחבי ישראל.

קם כתבה: “רבים כתבו כאן בשבועות האחרונים על הצורך ב’מרי אזרחי’ בתור תשובה על המתרחש בירושלים, ואני רוצה לקרוא מכאן למרי אזרחי קל וכיפי לארגון ולביצוע, מאוד חוקי ובעיקר מאוד מעצבן את מי שרגיש לאורות ולקישוטים ולשמחת חיים. השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו את חג המולד.

“עכשיו דמיינו איך זה ייראה אם בכל מרפסת, בכל בית עסק, בחצר כל סניף של תנועת נוער חילונית – יוצבו עצי אשוח מקושטים, גרבי מתנות, בובות סנטה קלאוס וערמות של מתנות עטופות. דמיינו שבכל שיעור חגים המורים יספרו על מקורות החג – גם האמיתיים וגם המומצאים”.

היא סיפרה: “בדצמבר 2003 התקיימה מסיבת חג מולד בתיכון שלמדתי בו. אז חשבנו שבבית ספר שיש בו לא מעט יוצאי ברית המועצות לשעבר שמציינים את נובי גוד, וגם כמה ערבים נוצרים שממילא לא היה קל להם להתבגר אתנו יחד בשנות האינתיפאדה, איש לא יינזק. איש אכן לא ניזוק – אך כן הזדעק – וּועדת החינוך של הכנסת התכנסה לדיון דחוף בנושא. לא עניינו אותם כל הטיעונים האלה, כי כבר אז תלמידים רוסים וערבים היו סוג ב’, וגם לא עניינה אותם העובדה שמדובר בחג של תרבות המערב, שאנחנו חלק ממנה, לא פחות משהוא חג דתי.

“איזה כיף יהיה אם יהיו עכשיו מאה בתי ספר שיחגגו את חג המולד? אולי מאתיים? אלף? מה כבר הם יכולים לעשות?”

היא הוסיפה: “מרד מסים אינו דבר בר ביצוע לשכירים וגם לא לרבים מהעצמאיים. מילוי הרחובות במאות אלפי מוחים יום־יום אינו ישים גם כן. מה כבר נשאר לנו אם לא מחאות קטנות, מהנות, בלתי מזיקות בעליל, אבל גם מעצבנות לאללה?”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערב רב מלוכלכים
    14/12/2022 15:25
    יהודי
  1. מנסים להרוס את המדינה היהודית עם הטרלול שלהם

    • יהודי   19/12/2022 21:51

      מה שכתוב שם, עם כל התיעוב שחשים כלפי הכותב, זה בעצם ”התוכנית המקורית” של הוגי המדינה ה”יהודית”. במקום לקחת את כל העם לכומר, להביא את הכומר לכל העם.

  2. לא יודעים להפסיד
    16/12/2022 03:17
    אריאלה
  3. הם הפסידו שיתמודדו עם זה בכבוד במקום להתבכיין כל יומיים