המודיעין הטורקי: עצרנו 44 טורקים שריגלו אחרי פלסטינים עבור המוסד

לפי העיתון 'סבאח המזוהה עם ארדואן, החשודים הדליפו מידע על גולים פלסטינים במדינה למוסד • העצורים הם חוקרים פרטיים שעקבו בחשאי בהנחיית המוסד אחר אזרחים פלסטינים, מוסדות ועמותות תמורת כסף • בין העצורים: המייסד של אגודת החוקרים הפרטיים
נתן פרל
כ' כסלו התשפ"ג / 14.12.2022 12:15

כלי תקשורת בטורקיה, המקורבים לשלטון, דיווחו הבוקר (רביעי) כי שירותי המודיעין במדינה עצרו “44 אזרחים טורקים המקושרים למוסד” – שעקבו אחרי ארגונים פלסטינים.

לפי הדיווח, חוקרים פרטיים עקבו בחשאי בהנחיית המוסד הישראלי אחר אזרחים פלסטינים, מוסדות ועמותות בטורקיה תמורת כסף.  “החשודים מואשמים בהדלפת מידע על גולים פלסטינים במדינה לסוכנות הביון הישראלית המוסד”.

באתר החדשות הטורקי סבאח’ דווח, כי החשודים נחקרים על ידי המחלקה למלחמה בטרור, וכי 13 חשודים נוספים עדיין נחשבים “נמלטים”.

אחד החשודים בפרשת הריגול ששמו פורסם הוא איסמעיל יטימאולו, מייסד של חברת מודיעין פרטית שעבד בעבר עבור הרשויות הטורקיות. יטמיאולו העביר סדנאות והרצאות בתחום הבילוש ונחשב דמות ידועה בתחום.

לפי הדיווחים, המוסד שילם לחשודים כדי להפעיל מעקב אחר פלסטינים וארגונים לא ממשלתיים של הפלסטינים בטורקיה.

המבצע נפתח בתחילת השבוע והצהרות חשודים שנחקרו העלו כי עבודתם והמידע שהעבירו סייעה למוסד לפתוח בקמפיינים מקוונים של השמצה ואיומים נגד פלסטינים.

על פי הדיווח, שבעה מהנחקרים נעצרו להמשך הליכים, בהם עובדים בחברות ייעוץ זרות במדינה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות