כספית כינה את נתניהו “איש חלש, עלה נידף”. ומגל שתק? ממש לא

המגישים פתחו את תוכניתם ב-103FM בוויכוח על השאלה: האם הקשיים במשא ומתן הקואליציוני מעידים כי נתניהו מגלה חולשה פוליטית? • מגל: "ביבי גאון. בזמן שאנחנו מדברים, מעבירים את חוק דרעי וחוק סמוטריץ' וחוק בן גביר ואתם קוראים לו 'ביבי חלש'?"
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ג / 14.12.2022 10:51

ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (רביעי) את תוכניתם ב-103FM בוויכוח על השאלה: האם הקשיים במשא ומתן הקואליציוני מעידים כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מגלה חולשה פוליטית?

כספית פתח: “עד שתוקם הממשלה ש’כל כך קל להקים אותה’, ממש ‘טיול אחר הצהריים בגן הורדים’, זה מה שאמרתם כשהבחירות הוכרעו בצורה כל כך חדה ודרמטית. זה הופך להיות מסע ייסורים, וכשהיא תוקם, הוא (לפיד) יהיה חצי שנה ראש ממשלה ומה שהוא הספיק לעשות בחצי שנה נתניהו לא עשה בשש שנים.

“עכשיו לגבי ‘נתניהו חלש’, אני מכיר את נתניהו הרבה יותר טוב מאשר לפיד מכיר אותו, כי אני לא מכיר אותו 20 שנה אלא 30, וכי אני ישבתי מול כל מי שעבד עם נתניהו הכי צמוד, הכי קרוב, הכי אינטימי, הכי בפנים, אולי למעט בן אדם אחד.

“האיש הוא איש חלש באופן עקרוני, ממש עלה נידף, לא יודע לקבל החלטות, בורח מעימותים, בורח מהרפתקאות צבאיות, חרד לגורלו ובשנים האחרונות מאז ששני אנשים חזקים השתלטו עליו, להלן רעייתו ובנו, אתה מסתכל על המשא ומתן הקואליציוני, אתה רואה ש־80, אם לא 90 אחוז ממה שהוא נותן פה, הוא לא היה נותן. הוא לא היה מעז לנתק קשר עם הרפורמים, הוא לא היה מעז לתת לבן גביר שעד לפני שבועיים הוא לא הצטלם איתו, וסמוטריץ’ שהוא בז לו בתוכו וכל הטרללת. זה לא משא ומתן, זה מתן ומתן. לפיד מדייק. המפתחות בפנים, המנוע מונע, קדימה, סעו, תמשלו.

“החוק שעבר הלילה בטרומית, חוק דרעי, זה חוק הקלון. הקלון של כולנו. זה לקחת אדם ששכנע את השופט ואת התובע שהוא פשוט כבר נענש, הוא פורש. ביום שהוא פרש, למחרת הוא כבר השיג לעצמו חדר בכנסת וקרא לעצמו יועץ פרלמנטרי של ש”ס”.

מגל  השיב לו: “כל המנוזלים שהלכו לבכות לך, אלקין, לפיד וגדעון סער שההיסטוריה מנקה, ולאורך השנים בוגי וליברמן ולימור לבנת, וכולם אחד אחרי השני, אלה אומרים ‘ביבי חלש’, על אותו ראש ממשלה שעכשיו אמרת שמעביר את ‘חוק דרעי’ ו’חוק בן גביר’ ו’חוק סמוטריץ”, שחוזר להיות בתפקיד ראש הממשלה, שהולך להיות הבן אדם הכי חזק, שכל שנה מופיע ברשימת 100 האנשים הכי חזקים בעולם. לאן תגיעו? כאילו באמת להגיד שהוא חלש? אתה לא מבין שהמשא ומתן הזה רק מראה שאנשים פה רציניים?

“למה בממשלה הקודמת, הפייק ממשלה שהייתה, לא עשו משא ומתן? כי אף אחד לא הצליח לקדם שום דבר. הם סתם דרכו אחד לשני על הרגליים עד כמה שהצליחו. פה זה משא ומתן שאנשים באו לעבוד. סמוטריץ’ בא לעבוד, דורש משא ומתן, החרדים באו לעבוד, ש”ס באו לעבוד. הם רוצים את סעיף הנכד, הם רוצים סמכויות ביהודה ושומרון, הם רוצים סמכויות על יהדות, על זהות יהודית של מדינת ישראל, בגלל זה המשא ומתן לוקח זמן.

“ביבי עומד בשער ‘אל תעשו לי פה עכשיו את כל ההפיכות ביחד, לאט לאט. נעשה הכול אבל לאט לאט’, למה? כי ביבי גאון. בזמן שאנחנו מדברים, מעבירים את חוק דרעי וחוק סמוטריץ’ וחוק בן גביר ואתם קוראים לו ‘ביבי חלש’?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות