“בובה על חוט”: בר-לב תקף את הצעת החוק – ובן גביר לא שתק

בר לב תקף את 'חוק בן גביר': "הרס השלטון הדמוקרטי" • בן גביר: "הוא השר לביטחון פנים הכושל ביותר. היה צריך להניח את המפתחות מזמן ולא לצאת מהבית" • הטיח בח"כים מגוש השמאל: "אתם לא מקבלים את רצון הבוחר. תתעוררו, אתם יודעים שבדרום נשים מפחדות ללכת לקניון'"
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשפ"ג / 13.12.2022 18:42

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, תקף היום (שלישי) את הצעת החוק המשטרה של השר המיועד לביטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר.

“גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה החקיקתית – ההצעה מופרכת והיא תביא להרס של משטרת ישראל והרס הדמוקרטיה בישראל. הצעת החוק הזו תרסק את עצמאותה של משטרת ישראל. היא תהפוך אותה לנשלטת לחלוטין בידי הפוליטיקאים, ותותיר את המשטרה כמו בובה על חוט. מדובר בהרס השלטון הדמוקרטי במדינת ישראל”.

ח”כ איתמר בן גביר הגיב למתקפה נגדו: “עמר בר לב השר לביטחון פנים הכושל ביותר היה צריך להניח את המפתחות מזמן ולא לצאת מהבית. הבעיה של בר לב ומיכאלי היא לא הצעת החוק לפקודת המשטרה אלא מי שיממש את המדיניות – איתמר בן גביר”.

הוא הוסיף: “הגיע הזמן לתקן את מה שהממשלה הקודמת הרסה ולהילחם בפשיעה, בפרוטקשן ולהחזיר את הביטחון האישי לרחובות”.

מוקדם יותר היום אישרה הוועדה המסדרת פטור מחובת הנחה לחוק פקודת המשטרה, אשר תעניק לבן גביר סמכויות נרחבות יותר על משטרת ישראל במסגרת תפקידו המיועד כשר לביטחון לאומי.

ההצעה אושרה בתמיכת 10 ח”כים מול התנגדותם של 7 ח”כים. הדיון היה ארוך וסוער. במהלך הדיון יו”ר הוועדה הוציא מספר חברי כנסת מהדיון.

באופן נדיר, בדיון השתתפו שרים וסגני שרים רבים.

שר הרווחה מאיר כהן אמר: ”ביבי שונא את החוק הזה, והוא יודע למה. שיהיה לכם ברור, בסופו של יום הוא יחליט איפה תפגינו, מי ידבר ומי ישתוק. למה אתה נוגע בדברים שהם קדשי קודשים? גם אני חושב שצריך לתקן אבל לא ככה”.

שר החקלאות עודד פורר אמר: ”אני לא בטוח שבן גביר ישמח שהשר בר לב יקבל את הסמכויות הללו במידה וממשלת המעבר תמשיך לכהן. זה יהיה צחוק הגורל שההצעה תעבור, אבל לא תצליחו להקים ממשלה”.

סגן שר החוץ עידן רול: ”אולי הייתי תומך מהאופוזיציה לממש דירקטיבה של דרג נבחר. לעיתים פקידים יכולים לעקר מדיוניות של דרג נבחר. אם אתם בטוחים במשילות ארוכה, תביאו את זה לדיון רציני”.

יו”ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי ח”כ איתמר בן גביר תקף את השמאל שמתנגד לחוק: “שומע את השרה קארין אלהרר וצובט את עצמי, כאילו נחתתם מכוכב אחר, הלחץ הוא כי יורי וולקוב ז”ל איבד את החיים שלו.

“אתם לא מבינים שזה דמוקרטיה”, הטיח בן גביר, ”אתם לא מקבלים את רצון הבוחר. אתם כולכם מדברים ואף אחד מכם לא היה בלוויה שלו, איפה הייתם? הפשע בכבישים, הטרור הלאומני, תתעוררו, אתם יודעים שבדרום נשים מפחדות ללכת לקניון”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “הטרור החקלאי בצפון, הבריונות, המצב במדינת ישראל הוא מצב קשה ואתם מדברים כאן, כאילו נחתתם משוויץ. בא נודה על האמת, הסיפור כאן, זה לא הסיפור של הדחיפות כי כולכם כאן יודעים שהמצב חמור וצריך לפעול באופן דחוף. הסיפור כאן, איך אמרה כאן אחת מחברות הכנסת, זה איתמר בן גביר. זה הסיפור שלכם, והסיפור שלכם גם שזו ממשלת ימין, אם עמר בר לב היה מבקש את הדברים האלה, הייתם אומרים שזה לגיטימי והוא גם מגובה משפטית.

“כולנו כאן פוליטיקאים וכולנו כאן יודעים שהגלגל הוא עגול, תחשבו על עצמכם, מה הייתם עושים אם הייתם מגיעים למשרד ממשלתי ומבינים שבתיאוריה לפי הפקודה אתה לא יכול לקבוע את המדיניות, כל אחד מאיתנו שהצטרף לפוליטיקה רוצה לקבוע את המדיניות וזה עקרון הבסיס של הדמוקרטיה ובעיני כואב לי דבר אחד שאני צריך לבוא לכאן ולהעביר אותכם חברי האופוזיציה המיועדת שיעור בדמוקרטיה, אבל הדמוקרטיה תנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמאל מאוס
    15/12/2022 06:18
    שמואל לניאדו
  1. שוב השמאל בהול מול הצורך למשול יש לו שריטה של איך לעקר את הדמוקרטיה על מנת לשלוט באמצעות משטרת המחשבות המיסטית שעבורה כמו רספוטין בגילגולי נשמות של קורבנות הדיקטטורה לכו הביתה לאכול פסולייה נמאסתם שמאלנים מסריחים