עדת התביעה הדהימה: “הציגו שקרים בחקירה, הכניסו מילים לפה”

התפתחות לא צפויה: עדת התביעה, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, טענה כי החוקרים הפעילו עליה לחץ פוליטי ותקפה את הפרקליטות • "החקירה הייתה רשלנית ומגמתית, אין לי אמון במערכת" • בשל דבריה החריפים, הפרקליטות ביקשה להכריז עליה "עדה עוינת" - אבל סורבה
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ג / 13.12.2022 15:16

יום קשה מאוד לפרקליטות:  יו”ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר, יפעת בן-חי שגב, שהגיעה היום (שלישי) לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים כעדת התביעה במסגרת תיק 4000 – טענה בחקירה הראשית שנערכה לה, כי העדות שנגבתה ממנה בפרשה הייתה  “רשלנית ומגמתית”.

לדברי עדת התביעה, אבי ברגר, קודמו של שלמה פילבר בתפקיד מנכ”ל משרד התקשורת, נקט נגדה בסנקציות לא חוקיות של עיכוב תקציב מועצת הכבלים והלווין – כדי לכפות עליה לא להתקדם במיזוג בזק-יס.

התובעת שאלה אותה מדוע לא אמרה את הדברים בעדות – והיא השיבה: “מעולם לא נשאלתי על זה”.

היא המשיכה לחבוט בפרקליטות והמשטרה: “אני מצטערת להגיד שהחקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, היו בה הטלת מורא ופחד בתנאים לא אנושיים שצריכים להדאיג כל אזרח”.

היא הוסיפה: “כשביקשתי את הזכות לעיין בתאריכים ובמסמכים כי ידעתי שמה שאומרים לי זה לא אמת נתקלתי בסירוב מוחלט. מה שכן עשיתי זה – חזרתי לניירות שלי שמתועד אצלי לפי הספר, ומצאתי שהזרקור ששמו לי אולי הצליח בחלקו, אבל לא הצליחו למחוק לי את הזיכרון״.

היא המשיכה ותקפה: “אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי מילים לפה, ביקשתי יומן ותאריכים, הוא אמר לי ׳מה זה יעזור לך יומן ותאריכים?׳ ׳פילבר לוחץ עליך׳, מציגים לי עובדות שקריות וחלקי מסמכים. אני שלחתי מסמכים אחר כך לחוקרים. כי אחר כך הבנתי את גודל הטרגדיה. התפיסה הרגולטורית שלי, כרגולטורית מנוסה בשוק התקשורת, היא שהם טועים״.

היא פנתה לשופטים ואמרה: “אני רוצה להגיד אמירה קשה – אין לי אמון במערכת הזו”.

בשלב זה ביקשה התובעת תירוש, – לאחר שאמרה כי אין לה אמון במערכת: “אני מבקשת להכריז עדה עוינת”.

שגב השיבה לה: “עויינת למה? עוינת לאמת?”

הבקשה להכריז על העדה כדה עוינת נדחתה על ידי השופטת פרידמן-פלדמן, אולם התביעה תורשה לחקור את יו”ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר בחקירה נגדית.

השופטים גם דחו את בקשתה של הפרקליטות להפסקת הדיון היום, כדי להיערך לחקירה הנגדית של בן חי שגב. “תהיה הפסקה של רבע שעה והפרקליטות תתחיל לחקור”, קבעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות