64 ח”כים בעד • יריב לוין נבחר ליו”ר הכנסת: ‘אעשה כמיטב יכולתי’

נתניהו התייחס לחשיפת ההסכם עם יהדות התורה - והרגיע: "יהיה חשמל בשבת ויהיו מספיק חופי רחצה לכולם. לא תהיה פה מדינת הלכה" • לפיד תקף: "זו לא ממשלת נתניהו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו" • מיד לאחר בחירתו של יריב לוין – הוועדות לדון בחוקי דרעי ובן גביר מתכנסות
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשפ"ג / 13.12.2022 10:13

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (שלישי) ובחרה בח”כ יריב לוין מהליכוד, הנתמך על ידי כל סיעות הקואליציה, ליו”ר הכנסת ה-25, ובחרה בח”כ יריב לוין לתפקיד.

בחבר הכנסת יריב לוין תמכו 64 חברי כנסת. בחברת הכנסת מירב בן ארי תמכו 45 חברי כנסת. בחבר הכנסת איימן עודה תמכו 5 חברי כנסת.

יו”ר הכנסת הנכנס יריב לוין קיבל את הפטיש מידי יו”ר הכנסת היוצא מיקי לוי, תפס את מקומו על כס היו”ר ונשא דברים: “אני מודה ליושב ראש הכנסת העשרים וארבע, חבר הכנסת מיקי לוי. חברות וחברי הכנסת, אני מבקש להודות לכם על האמון שניתן בי. אני מבקש לומר תודה מיוחדת לך, אדוני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על הזכות ללכת עמך בדרך משותפת ארוכת שנים ועל האמון האישי והגיבוי יוצא הדופן שאני מקבל ממך.

“מכובדיי חברי הכנסת, אעשה ככל יכולתי על מנת למלא גם את שליחותי זו, בדרך שחינכו אותי הוריי, גאיל זכרה לברכה ואריה יבדל לחיים ארוכים. דרך של מחוייבות מוחלטת לעם ישראל, למורשת אבותינו ולמימוש זכותנו שאינה ניתנת לערעור על ארץ ישראל. אעשה זאת מתוך הכרה עמוקה בחשיבותה של הכנסת, כבית לאזרחי ישראל כולם, ובפרט לחלשים שבהם, כפי שלימד אותי חמי היקר חבר הכנסת יעקב שמאי זכרונו לברכה.

“חברות וחברי הכנסת, לא הייתי יכול לעשות דבר מפעילותי הציבורית ללא תמיכתה ועזרתה של אשתי האהובה יפעת, וללא הגיבוי שאני מקבל מילדיי עידן, ניב ועדי. תודתי העמוקה ואהבתי הרבה, נתונות להם.

“מכובדיי חברי הכנסת, אני תקווה כי הכנסת ה-25 תהא כנסת אשר תמלא את ימיה וכי תקום בישראל בקרוב ממשלה יציבה. נידרש לעשות מאמץ משותף על מנת לחזק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת, מעמד אשר נפגע מאוד בתקופה האחרונה. נידרש להבטיח כי המנדט שניתן לנו על ידי הציבור אכן ימומש, וכי תתקיים משילות שהיא ביטוי חשוב והכרחי של השיטה הדמוקרטית.

“זכינו כי מתאפשר לנו לכהן בכנסת כנציגי העם כולו. פעולתנו כאן מתבצעת גם בזכות עבודתם המסורה של כלל עובדי הכנסת, אשר תודתנו נתונה להם. אני מבקש להביע את תודתי גם לצוות המצויין העובד עמי מזה שנים.

“חברות וחברי הכנסת, מחכים לנו בימים הקרובים ימי עבודה עמוסים ביותר. אני מבקש להתייחס לסדר היום הצפוי, על פי הידוע כרגע. אנחנו נצא עכשיו להפסקה, במהלכה אני מבקש לזמן את חברי נשיאות הכנסת לישיבה בעוד שעה בלשכתי. כמו כן תתקיים ישיבה של הוועדה המסדרת בהתאם לסדר היום שפורסם על ידה. ישיבת המליאה תחודש בהודעה של חצי שעה מראש, לשם דיון בהצעות חוק בקריאה טרומית, ככל שהדבר יאושר על ידי נשיאות הכנסת ובכפוף למתן פטור מחובת הנחה על ידי הוועדה המסדרת.”

ההצבעה היתה אמורה להתקיים אתמול ונדחתה כמעט ביממה לאחר שהאופוזיציה איימה למתוח את הדיונים עד לפנות בוקר.

במקביל תכונס היום ועדת השרים לענייני חקיקה לדיון בשני החוקים ‘חוק בן גביר’ ו’חוק דרעי’, ובשני חוקים נוספים: אחד המגדיר את סמכויותיו של שר נוסף במשרד הביטחון והשני על ביטול האפשרות של פיצול 4 חברי כנסת מסיעתם.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, נאם במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על החלפת יו”ר הכנסת – ואמר: ”אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מחל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?

”איך את מרגישה עם זה שההבטחה הראשונה של הממשלה החדשה, הדבר הראשון שהם סיכמו עליו, זה לשלם לתלמידי ישיבות יותר כסף מאשר לחיילי צה”ל? איך את מרגישה עם זה שתחבורה ציבורית בעיר שלך תעלה יותר, רק מפני שאת לא חרדית. כי זה חלק מההסכמים. בערים חרדיות ישלמו פחות על תחבורה ציבורית. למה, ככה. כי הם יכולים”.

לפיד הוסיף: ”הממשלה שלנו העלתה את המשכורות של חיילי צה”ל ב-50%, הממשלה החדשה מעדיפה לתת את הכסף – של המיסים שלך – לצעירים בני שמונה-עשרה כדי לוודא שהם לא יתגייסו ולא יעבדו. אני לא מוכן לתת לכם בעלות על היהדות. היא לא שלכם. אתם לא יותר יהודים מאתנו. הכותל גם שלנו, הקידוש בערב שבת גם שלנו, נצח ישראל הוא של כולנו.

”זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ’ ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר.

”ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא ניצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות.

”אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא.

“אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו. אנחנו נאבק בה, ואנחנו לא נוותר להם על המדינה האהובה שלנו. אלה החיים הפוליטיים. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, אבל אתה לעולם, לעולם, לעולם, לעולם, לעולם לא מוותר. יהיה קשה, אז נעבוד יותר קשה. יהיה מאתגר, אז נלחם יותר”, הוסיף לפיד.

בנימין נתניהו אמר במליאה לאופוזיציה:

“אני קורא לחברי האופוזיציה לקבל את הכרעת העם בבחירות ולהפסיק לפזר הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא אומר ‘שרק אנחנו משלמים מיסים ורק אנחנו משרתים בצבא’. אני לא חושב שצריך לעשות השוואות, אבל אם יאיר לפיד מתעקש אני מציע לו לעשות חשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שמשרת כולו בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית כולם משרתים בצבא, מספר גדול מאוד של מצביעי ש״ס משרתים בצבא, שלא לדבר על הציבור החרדי שמשרת בשירותים חיוניים והצלה. זה 50 מנדטים שמשרתים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. הניסיון לפלג ולשסות הוא דבר פסול מעיקרו.

“יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו – איש באמונתו יחיה. לא תהיה פה מדינת הלכה, תהיה פה מדינה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך שלנו, דרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי וכך נעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות