אי יצור חשמל בשבת, הממשלה תממן ‘גניזה’ וחילונים ילמדו גמרא

הממשלה תקים ותממן גופים שיענו על שאלות הלכתיות שיתקבלו מהציבור • מנהלי בתי חולים יוכלו לאסור הכנסת חמץ בפסח • אזרח שירצה יוכל להיקבר בקרקע ולא בקומות • ערים חרדיות ייהנו מהנחה נוספת בתחבורה הציבורית • הליכוד: זו רשימת דרישות של יהדות התורה ולא מה שסוכם
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ג / 12.12.2022 20:28

צוותי המו”מ של הליכוד ויהדות התורה עושים ליטושים אחרונים לקראת ההסכם הקואליציוני – שחלקים ממנו נחשפו הערב (שני) על ידי הפרשן עמית סגל בחדשות 12.

בין השאר, ההסכם שיסדיר את דרישות החרדים ירחיק לכת מקודמיו, וחלקים ממנו ישפיעו על כל אזרח ואזרחית בישראל.

לפי סגל, בהסכם נקבע, בין היתר, כי נציג הרבנות ישתתף בוועדה להיתר עבודות בשבת, חשמל לא ייוצר בשבת, הממשלה תממן גניזה של ספרי קודש והממשלה תקים ותממן גופים שיענו על שאלות הלכתיות שיתקבלו מהציבור.

כמו כן יורחב מספר החופים הנפרדים בארץ.

בנוסף, לאחר הרפורמה של מרב מיכאלי – ערים חרדיות ייהנו מהנחה נוספת בתחבורה הציבורית, ותקציב תרבות חרדית במשרד החינוך יהיה לפחות 100 מיליון שקלים.

תבוטל נבחרת הדירקטורים ותינתן העדפה מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות, מנהלי בתי חולים יוכלו לאסור הכנסת חמץ בפסח, תבוטל רפורמת הבגרויות ויתוגברו לימודי תלמוד לתלמידים חילונים.

שתי הסיעות סיכמו: כל אזרח שירצה יוכל להיקבר בקרקע ולא בקומות, תיבחן סגירת ‘האגף הרפורמי’ במשרד התפוצות, וכל שירות ממשלתי שניתן באינטרנט יינתן גם בטלפון או פנים אל פנים ותבוטל רפורמת הטלפונים הכשרים של הממשלה הקודמת.

לפי ההסכם, תקציב הישיבות יגדל ויעמוד על כ-2 מיליארד, כאשר בממשלה הקודמת עמד על 1.17 מיליארד.

עם זאת, עדיין נותרו סעיפים בהסכם שטרם סוכמו, כמו חוק הגיוס, סעיף הנכד, ועוד.

גורמים בליכוד הגיבו:

בניגוד לפרסום בחדשות 12, הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך, למשל, הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה.

יו”ר ישראל בתינו אביגדור ליברמן אמר על ההבטחות לחרדים: ”נתניהו מכר את המדינה, נילחם בהזיות האלה ונעשה כל שביכולתנו למנוע אותן”.

פרסום ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה בחדשות 12, מגיע על רקע הסיכום בין שתי המפלגות על התיקים והתפקידים שיהדות התורה תקבל בממשלה המסתמנת.

יו”ר יהדות התורה, יצחק גולקנופף, עתיד לכהן כשר הבינוי והשיכון ולקבל את האחריות לרשות מקרקעי ישראל, ומשה גפני צפוי לכהן כיו”ר ועדת הכספים.

מאיר פרוש עתיד לכהן כשר לענייני ירושלים ומסורת, אורי מקלב כסגן שר במשרד התחבורה ובמשרד רה”מ, ויעקב טסלר כסגן שר במשרד הרווחה או במשרד שיסוכם עם רה”מ נתניהו.

ח”כ יעקב אשר יעמוד בראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, ישראל אייכלר בראש ועדת העבודה והרווחה, ויצחק פינדרוס – שיכנס באמצעות החוק הנורבגי, יעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות