העיתונאי שרימון הונח בפתח ביתו: “יכול להיות שאקבל כדור בראש”

שמעון איפרגן, כתב אתר 'מאקו', מספר על האיומים מראשי ארגוני הפשע בחודשים האחרונים: "אתה כותב על איזה עבריין, אז הוא חושב שאתה אויב שלו, הוא מסמן אותך" • "במדינה הזאת, חייו של עיתונאי, עורך דין ונשים שנרצחו לא באמת חשובים למישהו"
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ג / 12.12.2022 12:29

שמעון איפרגן, כתב אתר מאקו, סיפר בריאיון לתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב’ על האיומים על חייו ועל הנחת רימון רסס מחוץ לביתו.

איפרגן שיחזר את רגע הגילוי של הרימון, וסיפר כי בחודשים האחרונים יצרו איתו קשר שלושה ראשי ארגוני פשע מרכזיים.

האזינו לריאיון עם העיתונאי שמעון איפרגן ברשת ב’:

“אחיין שלי הגיע ביום שישי בערב להביא לי אוכל מאמא שלי. הוא פתח את הדלת ואמר לי ‘שמעון מה זה השקית הצהובה’. ואז אני מסתכל ורואה רימון שגלש כבר לתוך הבית. צעקתי עליו שיברח מהמקום והתקשרתי למשטרה”, סיפר איפרגן.

העיתונאי לא הופתע: “העולם הזה הוא עולם מאוד מורכב. אתה כותב על איזה עבריין, אז הוא חושב שאתה אויב שלו, הוא מסמן אותך. קשה להם לקבל את זה שאתה כותב מידע שהוא חשוב לציבור, שמזהיר את הציבור”.

איפרגן קיבל, לדבריו, עשרות פניות מארגוני פשיעה בחודשים האחרונים. “הייתה חתונה של עמוס לביא, ראש ארגון הפשע מרחובות, בינואר. החתונה התפוצצה כי שמו מטען חבלה. אנחנו חשפנו במאקו את הסרטון שמראה את מה שקרה בחתונה, ואז הוא התקשר ושלח הודעות לא נעימות.

“בדרך כלל אני לא פונה למשטרה, אני לא מתייחס לאיומים”, אמר. “הם יודעים איפה אני גר. לפני חודש וחצי בערך תשעה עבריינים חיכו ליד הבית שלי בגן משחקים כשהסתובבתי עם הכלבה והתחילו לשאול על כתבות שאני עושה. 23:00, הם יושבים מולי, מדקלמים כתבות שלי”.

הכתב טען כי הוא יודע גם מדוע הונח רימון מחוץ לביתו: “פרסמנו טיקטוק במאקו, בנוגע למי הזמר הכי טוב בעולם התחתון. תקראי את התגובות: ‘שמעון ז”ל, נרצח אותך'”.

איפרגן מאמין שהאיומים יימשכו: “במדינה הזאת, חייו של עיתונאי, עורך דין ונשים שנרצחו לא באמת חשובים למישהו. אם אתה לא שופט בישראל, זה לא מעניין אף אחד. שופטת בתל אביב – כל המשטרה עליה. כל המשטרה שם 24 שעות שומרת עליה בגלל ניסיון לפגוע בה.

“נתתי למשטרה הכול. ברמה שעם קצת חקירה מודיעינית, קצת עבודת סייבר קטנה שלי אין אפשרות,  אפשר להגיע למי שהניח את הרימון ולעצור אותו. אם זה יעזור, אני לא יודע. יכול להיות שאחרי הרימון, אני אומר לך את זה פה בשידור, לא דיברתי בשום מקום, אני גם אקבל כדור בראש. אני לא צוחק”.

שוטרי תחנת באר שבע הגיעו לדירתו של איפרגן בבאר שבע בערב שישי האחרון יחד עם חבלן משטרה. הרימון נוטרל ונפתחה חקירה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות