‘להקל על הנטל הכספי’: החוק של גפני להקפאת ריבית המשכנתאות

ח"כ משה גפני הגיש הצעת חוק לפיה החזר המשכנתאות לא יושפע מעליית הריבית • ההצעה נועדה להיטיב עם מי שיש לו דירה יחידה - המשמשת למגורים
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשפ"ג / 12.12.2022 11:44

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הגיש הבוקר (שני) הצעת חוק לפיה החזר המשכנתאות לא יושפע מעליית הריבית.

בדברי ההסבר פירט גפני את ההיגיון העומד מאחורי הצעת החוק: “במהלך השנה האחרונה, הועלה שיעור הריבית באופן ניכר ביחס לשנים הקודמות, דבר שהביא לעלייה בגובה ההחזרים החודשיים שנטלו הלווים. מדובר בנטל נוסף על גבם של לווים לאור התייקרות המחירים במשק.

“על מנת להקל על הנטל הכספי, מוצע לקבוע כי שיעור הריבית שנקבע בהלוואה לדיור לרכישת דירה יחידה המשמשת למגורים לא ישתנה בעקבות החלטה על העלאת הריבית כאמור, ואם הוחלט להעלות את הריבית בשיעור שנתי העולה על 1% לפחות, יהיה רשאי התאגיד הבנקאי להעלות את הריבית על ההלוואה במחצית השיעור, וזאת לשם הקלה על הנטל הכלכלי שמוטל על הלווים”.

לפני שבועיים הודיע ח”כ משה גפני בדיון בוועדת הכספים, יחד עם נגיד בנק ישראל פרופ’ אמיר ירון, כי הוא מתכוון ליזום את הצעת החוק הזו. הוא אמר אז: “אני מבקש מהיועצת המשפטית של הוועדה, ליזום הצעת חוק של הוועדה, כך שבעת שהריבית במשק עולה, הריבית על המשכנתאות לא תעלה. לבחון משפטית, במיוחד לגבי מעמד ביניים ושכבות חלשות, שרוכשים דירה ראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות