מיקי לוי יעכב החלפתו? הליכוד: כמו ילד שמסרב להיפרד מגן השעשועים

ח"כ יואב קיש מזהיר מפני תרגיל של יו"ר הכנסת שיעכב משמעותית את מינוי יריב לוין למחליפו: "נודע לי שמתכננים לבזות את הכנסת. מקווה שלא יהיה אוקורד סיום שירשם על שמו של מיקי לוי"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשפ"ג / 12.12.2022 11:29

יו”ר הוועדה המסדרת ח”כ יואב קיש מהליכוד הזהיר היום (שני), במהלך דיון בוועדה, מפני כוונה של ראשי האופוזיציה שהובסה בבחירות למנוע באמצעות פיליבסטר את החלפת יו”ר הכנסת המתוכננת אחר הצהרים.

האופוזיציה מצידה הציבה את מירב בן ארי כמועמדת מול יריב לוין.

קיש אמר בפתיחת הדיון: “אנחנו היום ביום משמעותי בכנסת. משכו אותנו שבוע ימים עד ההצבעה על בחירת יו”ר הכנסת, והיום נודע לי שמתכננים לבזות את הכנסת. אני מתכוון להיפגש עם יו”ר הכנסת ולשמוע ממנו מה בכוונתו לעשות. אני מקווה שלא יהיה פה ביזיון בית המשפט ואני מקווה שלא יהיה אוקורד סיום שירשם על שמו של מיקי לוי”.

הוא פנה לחבר האופוזיציה ח”כ בועז טופורובסקי, ואמר: “אתם פועלים לבזות את הכנסת ואת בית המשפט”.

לפי דיווח של שחר גליק בגל”צ, כך יתנהל הפיליבסטר המתוכנן בכנסת: כל חברי האופוזיציה יעלו לנאומים בני דקה, אחריהם חברי הכנסת החדשים ינאמו נאומי בכורה באורך 40 דק’ כל אחד, השרים יעלו לסכם באורך למעלה משעה, הצעות לסדר של שלוש דקות וכן הלאה. שעת סיום מתוכננת – 4 לפנות בוקר.

בתגובה לכך, הוועדה המסדרת בראשות ח”כ יואב קיש ביקשה להפעיל את סעיף 98 שייקצר את סדרי הדיון. אלא שהיועמ”שית קבעה כי לא ניתן להפעיל את הסעיף.

יואב קיש כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מיקי לוי ולפיד מנסים ‘לגנוב’ את ההצבעה על היו”ר בניגוד לדעת הבוחר”.

בכירים בליכוד תקפו את מיקי לוי: “ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל.

“כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו”ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך”.

במהלך דיון הוועדה המסדרת הוחלט להמליץ למליאת הכנסת לבחור בח”כ משה טור פז מסיעת יש עתיד לכהן כסגן זמני ליו”ר הכנסת.

עם זאת, קיש הבהיר שכהונתו של משה טור-פז בתפקיד סגן יו”ר הכנסת לא תיכנס לתוקף עד אשר תתקיים הצבעה ויוחלף יו”ר הכנסת בנציג הליכוד – יריב לוין.

בנוסף, הוועדה החליטה להמליץ למליאה לבחור בח”כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה לכהן כסגן זמני ליו”ר הכנסת, במקום ח”כ יעקב טסלר שהתפטר מתפקידו כסגן זמני ליו”ר הכנסת. כהונתו תיכנס לתוקף רק לאחר שהתפטרותו של ח”כ טסלר תיכנס לתוקף, ביום רביעי בשעה 10:30.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות