איך הפכה צפת למזבלה, ומדוע ראש העיר מפחד מהמשטרה? צפו

צפת היא אחת הערים העתיקות, עם המון היסטוריה ופוטנציאל תיירותי - ולמרות זאת העיר העתיקה מוזנחת ומרחיקה ממנה תיירים • העירייה בונה בלי היתרים, יש סימני שאלה על מכרזים, וראש העיר שוקי אוחנה מודה בהקלטה שהוא על הכוונת של המשטרה • תחקיר מיוחד של אורן אהרוני
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"ג / 09.12.2022 10:48

תגובת עיריית צפת:

 לא ידוע על לפנייה כלשהי לגורמים ברשות. לא ידוע באיזה הקשר נאמרו הדברים ואם אלו יובאו לידיעתנו, נגיב בהתאם.

“בנושא תביעות והתראות נגד תושבים, העלאת הנושא תמוהה ולא ברורה. לנבחר ציבור יש את הזכות להגן על עצמו בדיוק כמו לכל אזרח אחר. לא פחות מגוחך כי במהלך 4 שנים הגיש ראש העיר מכתב התראה בודד מול תושב שאכן התנצל על דבריו. יודגש כי מכתב/ים הנוגעים לעניינו של  ראש העיר אינם ממומנים על ידי קופת הרשות.

“בנושא היתרי הבניה, העירייה פועלת בהתאם לכללים הנדרשים. לקירוי השוק קיים היתר, לאוהל הנינג׳ה קיימים אישורים נדרשים וביניהם קונסטרוקציה, כיבוי אש, בטיחות, נגישות וביטוח. בנוגע למגרש הכדורגל – מדובר במכולת אחסון. העיכוב בהוצאת היתר לאוהל נובע מטעות ביצוע של הקבלן ובימים אלה העניין מטופל כנדרש במחלקת הנדסה.

“המסלול שהוצג בכתבה אכן מיועד לרוכבי אופניים. הנושא עומד כעת בוועדת תחבורה עירונית הצפויה לחדד את ייעודו של המסלול כלפי הציבור ובפרט כלפי רכבי צבא וביטחון המבצעים שימוש מוגבר במסלול בשל סמיכותו למחנה פיקוד צפון.

“למעלה מ-100 ערים משתתפות בתחרות המועצה לישראל יפה ומבצעות תשלום על שירות של המועצה לישראל יפה המעודד ערים להיות נקיות, בריאות וירוקות לסביבה. צפת זכתה ארבע שנים ברציפות בחמישה כוכבי יופי, הגיעה לדגל היופי ואנו גאים על כך. בנוגע לקריטריונים לזכייה – אלו מוגדרים על ידי המועצה לישראל יפה ומומלץ לפנות אליהם בנושא.

“חידוש מערך התיירות בצפת אחרי עשרות שנות קיפאון הצריך הקמת תכנית מוסדרת. העיר העתיקה בצפת היא אחת מהנכסים ההיסטוריים המשמעותיים של מדינת ישראל שלצערנו לא סייעה רבות לאורך השנים בשימור אתרים היסטוריים. יש להבין כי שימור ההיסטוריה בצפת מצריך תקציב המוערך בלמעלה ממיליארד שקלים.

“קל לצלם פחי זבל שאינם מצטלמים היטב בדיוק כמו שקל להציג אתרי בנייה שתמיד אינם נראים טוב, אולם בפועל תמונת המצב שונה בתכלית ו-50 מיליון שקלים מושקעים במיזמים אותן מבצעת עיריית צפת שמטפחת את ההיסטוריה של ישראל בכוחות עצמה ובמלוא הכלים העומדים לרשותנו, תוך פעולה בכמה חזיתות – הקמת מלון ריסורט ענק בהר כנען, הקמת מרכז מבקרים מהמתקדמים בארץ בעיר העתיקה, שיקום המדרחוב העירוני וגן המצודה ובין כל אלו יצירת חיבור בין נכסים תיירות בצפת באמצעות הנגשה מתקדמת של מדרגות נעות, מעליות ומערך היסעים.  המיזם נמצא בעיצומו ובימים אלה הסתיים שלב א׳ שכלל חידוש כיכר אשת״ם ורחבת הדווידקה המחברת בין המדרחוב העירוני למצודה בצפת.

“בנוגע ליניב אוחנה, הסוגיה מתייתרת, מאחר שהעסקתו של יניב אוחנה הופסקה לאחר קבלת חוות דעת משפטית לפני כשנתיים וחצי. על אף שהגדרת ‘בן דוד’ לא כלול בהגדרת ‘קרוב משפחה’ בפקודת העיריות, הופסקה עבודתו של יניב כדי למנוע מראית עין”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראשי העיר של צפת כושלים. שוקי, שוחט,מימון והתושבים סובלים
    10/12/2022 19:46
    יהודה ישראל
  1. קל להאשים את התושבים אבל ראש עיר צריך להביא מיזמים ויזמים לצפת ואשר את הבניה שמנהל מקרקעי ישראל מנסה לקדם בקיצור מעניין אותם להצטלם יפה ותו לא

  2. איך הפכה צפת למזבלה
    11/12/2022 09:32
    בת שבע
  3. סליחה בכל עיר יש פיל לבן למה לא מיסתכלים על המיזמים והפרוייקטים בין עיריית צפת למשרד השיכון לשיפור וחיזוק מיבנים שבצפת זכו היה הרבה יטתר מלוכלך ויש עים מי לדבר כל דבר מטופל במהירות ליראות חיסרון זה הכי קל ותראו גם את הדברים הטובים שנעדים בעיר את כל שיתופי הפעולה לידאול אדם אחד זה לא הגיוני ולא מידתי

  4. העיר זכתה 4 פעמים בכוכבי היופי
    11/12/2022 10:02
    הלוחש לטיפשים
  5. רק שכחו לציין שזה היה בשנות ה60 של המאה הקודמת.
    עיר מוזנחת, מלוכלכת שמוציאה את החשק לעבור, לא כל שכן לשהות בה ובטח לא לגור בה

  6. צפת בימים הכי יפים שלה
    11/12/2022 13:24
    אחלה שוקי אוחנה
  7. צפת נראית מצויין ושוקי אוחנה ראש העיר מספר אחדדדד שהיה אי פעם בצפת. די לשקרים