נתניהו ביקש מהנשיא הרצוג להאריך את המנדט – אבל הסתיר דבר חשוב

במכתב ששיגר לנשיא מציין ראש הממשלה המיועד כי "עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שלא סוכמו, ומשום שכל הסיעות דורשות חתימה על הסכמים קואליציוניים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים" • לכן, "ידרשו לי כל ימי הארכה בסמכותך לתת לי"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"ג / 08.12.2022 22:05

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיש הערב (חמישי) לנשיא יצחק הרצוג בקשה להארכת המועד להשלמת הקמת הממשלה.

נתניהו לא ציין בבקשה, כי אחת הסיבות המרכזיות להארכה היא הרצון להשלים את החקיקה שתאפשר ליו”ר ש”ס אריה דרעי לכהן כשר, על אף שאלת הקלון, ואת החקיקה שתאפשר את העברת הסמכויות לבצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר.

נתניהו מתאר במכתב ששיגר לנשיא את המגעים האינטנסיביים עם הסיעות השונות שנוהלו עד כה.

“נוהל משא ומתן אינטנסיבי בין נציגי הליכוד לבין צוותי המשא ומתן של כל אחת מהסיעות. תחילה, התמקד המשא ומתן בסוגיות עקרוניות, לרבות בעקרונות הבסיסיים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם.

“לאחר מכן, התקיימו בין הצדדים פגישות בנושא חלוקת התפקידים בממשלה ה-37. הפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה”.

נתניהו מוסיף: “בשלב זה נחתמו עם כל הסיעות שהמליצו עלי לתפקיד ראש הממשלה (64 ח”כים), נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה ה-37. מסמכים אלה הונחו על שולחן הכנסת בהתאם לקבוע בחוק.

“עם זאת, עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שלא סוכמו (כך למשל עם סיעות ש”ס ויהדות התורה עדיין אין נספח תפקידים מפורט אלא מכתב בלבד) ומשום שכל הסיעות האמורות דורשות חתימה על הסכמים קואליציוניים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה. הסכמים אלה כוללים התייחסות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות”.

נתניהו מציין עוד, כי המגעים מתקדמים אבל לא הגיעו לשלב הסופי.

“כאמור, המשא ומתן נמצא בעיצומו וחלה התקדמות רבה – אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה, ידרשו לי כל ימי הארכה בסמכותך לתת לי על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב את הממשלה”.

נתניהו חתם את מכתבו בבקשה מהרצוג: “לאור האמור, נשיא המדינה הנכבד מתבקש להאריך את התקופה להרכבת הממשלה בארבעה עשר ימים נוספים, וזאת מכוח סמכות נשיא המדינה על פי הוראות סעיף 8 לחוק יסוד: הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות