לנגן בראש פתוח • צפו: מנגנת בכינור בזמן ניתוח מוח

בבית הרפואה איכילוב עברה נעמי אלישוב, כנרת מקצועית שמזה 20 שנה לא יכלה לנגן בגלל רעד, ניתוח מוח לדיכוי הרעד • תוך כדי הניתוח ובמטרה למקד אותו, התבקשה נעמי לנגן בכינור • צפו
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 11:27

חוויה מיוחדת התרחשה אתמול במרכז הרפואי איכילוב: נעמי אלישוב, כנרת שניגנה בעבר בפילהרמונית הלאומית של ליטא, בתזמורת הקאמרית ובקונסרבטוריון גבעתיים, ניתוח ראש לדיכוי רעד – רעד שמנע ממנה לנגן בעשרים השנים האחרונות.

תוך כדי הניתוח, ובמטרה למקד את הטיפול, התבקשה נעמי לנגן. וכך, כשהיא שוכבת על שולחן הניתוחים, העניקה אלישוב לאנשי הצוות הרפואי מופע פרטי.

“האהבה הגדולה שלי היא הנגינה בכינור, אבל לצערי היום אני מסתפקת בללמד נגינה. הרעד לא אפשר לי להמשיך ולנגן באופן מקצועי וזה קשה מאוד עבור אישה שהייתה רגילה לנגן כל חייה”, סיפרה לפני כניסתה לחדר ניתוח.

פרופ’ יצחק פריד, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה תפקודית שניתח אותה מסביר: “השתלנו לה קוצב עם אלקטרודה הממוקמת באזור ההפרעה במוח על מנת להשיג דיכוי של הרעד המפריע לתפקוד היומיומי שלה. הניתוח בוצע בהרדמה מקומית. על-מנת להשיג את שיתוף הפעולה שלה בזמן הניתוח לשם מיקום אופטימאלי של האלקטרודה, היא התבקשה לנגן בכינור.

“בזמן הניתוח היא לא הרגישה כל כאב מכיוון שבאזורים אלה בתוך המוח אין תחושת כאב. בשלב הראשון, לפני הניתוח, ביצעתי תכנון סטראו-טקטי, שאיפשר לי להגיע בדיוק של מ”מ לנקודה האופטימאלית במוח, שם הושתלה האלקטרודה. הניתוח בוצע דרך חור זעיר באזור הגולגולת, דרכו הוחדרה האלקטרודה, המורכבת מארבעה מגעים וקוטרה כ- 1.3 מ”מ”.

“לא יכולתי להמשיך במצב הזה ואני מחכה כבר לחזור לחיים נורמליים”, סיפרה נעמי בהתרגשות. “אני רוצה לנגן, לחתום על מסמך, לשתות כוס תה מבלי שיישפך לי ואני רק מצטערת שרק עכשיו גיליתי על הניתוח הזה” סיכמה.

פרופ’ פריד: “זוהי הפעם הראשונה שיצא לי לנתח חולה שניגנה בכלי נגינה תוך כדי הניתוח ואני שמח שזכינו ליהנות גם מקונצרט פרטי של נגנית מוכשרת ואצילה. אני מקווה שתוכל לחזור ולהופיע ושרבים נוספים ייהנו מכישרונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות