שוטרים היכו חרדים באלות בלי סיבה • בן גביר: הם לא שק חבטות

במהלך הפגנה ברחוב בר אילן היכו שוטרי יס"מ באלות עוברי אורח, רק משום שכאשר יצאו מבניין - לא צעדו מספיק מהר • כתב משטרה: "נראה כי סיטונאות האירועים בהם שוטרים זוכו לאחרונה בבתי המשפט בירושלים נותנת אותותיה" • המשטרה לחרדים 10: "פרסום מגמתי וחלקי של הסרטון"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשפ"ג / 08.12.2022 17:36

אלימות השוטרים: במהלך הפגנה שערכו אמש (רביעי) קיצונים ברחוב בר אילן נגד עבודות קו הרכבת הקלה, היכו שוטרי יס”מ באלות עוברי אורח, רק משום שכאשר יצאו מבניין – לא הלכו מספיק מהר.

העיתונאי לירן תמרי, כתב המשטרה של ‘מינט ירושלים’ כתב: “נראה כי סיטונאות האירועים בהם שוטרים זוכו לאחרונה בבתי המשפט בירושלים נותנת את אותותיה כבר בשטח. תיעוד מההפגנה בבר אילן אמש, שוטרים מכים באלות קבוצת חרדים ללא סיבה נראית לעין”.

ח”כ איתמר בן גביר והמיועד לתפקיד השר לבטחון לאומי אמר בתגובה לתיעוד השוטרים שמכים הולכי רגל ברחוב בר אילן: “בעיני חמור מאוד ששוטרים מכים הולכי רגל, לכאורה ללא כל סיבה ממשית. מצפה מהמשטרה לבדוק את הנושא באופן מיידי .

“אני אמנם בעד לתת גב לשוטרים, אבל לא בכל אירוע ומצב ובוודאי שאין הצדקה להרביץ לחרדים בגלל שהם חרדים ושוטרים לא יכולים לנצל את כוחם ולהתנהג בצורה לא ראויה. החרדים אינם שק חבטות של המשטרה”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

“בחודשים האחרונים ישנה קבוצת מפירי סדר הפוגעת בציבור הרחב, משבשת את חייו וגורמת לנזקים כבדים לרכוש פרטי וציבורי. אמש, הארוע התחיל בצומת בר אילן למטה, לשם הגיעו קבוצות מפירי סדר מצומת צפניה תוך שהפילו את הגדרות בדרכם על הכביש. למרות הפרת הסדר משטרת ישראל החליטה לאשר את המחאה בצומת בר אילן ולחסום את הצומת.

לאחר מכן, מפירי הסדר עלו חזרה לצומת צפניה חסמו שם את התנועה וגם אז נהגו השוטרים באיפוק על אף שהושלכו לעברם אבנים וביצים והובערו פחים.
במהלך הפרת הסדר השוטרים פעלו במספר פעמים להדיפתם ללא אמצעים לצד הדרך על מנת שכלי רכב יעברו.

לאחר שכל אלו לא עזרו, ניתן אישור להדיפת מפירי הסדר באמצעות אלות המכוונות לפלג גוף תחתון תוך דגש על אי שימוש בהם לבלתי מעורבים, נשים וילדים.
בניגוד לפרסום המגמתי והחלקי של הסרטון מדובר בקבוצת אנשים שהיו על מרפסת הושלכו חפצים שונים לרבות אבנים לעבר השוטרים, ועל כן הוחלט לפזרם מהמקום.

משטרת ישראל לא תשלים עם הפרות סדר אלימות ולא משנה מה הסיבה לכך. טוב יעשו מארגני המחאות והפרות הסדר ויבדקו את עצמם על הנזק והצער שהם גורמים לציבור הרחב שומר החוק המתגורר במקום ובוודאי גם אל מול השחתת רכוש פרטי וציבורי”.

גורם במשטרה אמר לחרדים 10: “כמובן הסרטון לא מראה את מה שהיה לפני… את כל ההשתוללות והשלכת אבנים ועוד. המשטרה הכילה במשך זמן רב”.

יצוין, כי תגובת המשטרה לא מסבירה מדוע הוכו הצועדים. “אם הם השליכו אבנים, שיעצרו אותם. אבל למה מכות עם עלות רק כי לא צעדו מהר?”, אומר עסקן חרדי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה המשטרה מכילה את מפירי הסדר?
    08/12/2022 18:04
    שמעון ביטון
  1. אחר כך פוגעים בעוברי אורח תמימים המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים

  2. עבריינים זבל במדים
    09/12/2022 12:44
    מוחמד
  3. להכניס אותם לכלא