“מעשה עשוי”: היועמ”שית דחתה בקשת בן גביר לבטל את המינויים של המפכ”ל

חיים טוויל
|
י"ד כסלו התשפ"ג / 08.12.2022 14:18
מחטפים? רק לשמאל מותר: היועצת המשפטית לממשלה החליטה לדחות את בקשתו של השר המיועד לביטחון לאומי לבטל מינויים במשטרה שכבר אושרו • “יש קושי משמעותי במינוי מפקד מרחב מג”ב איו”ש ערב הקמת ממשלה חדשה והיה ראוי לערוך בו בחינה משפטית”

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לא תבלום את מפכ”ל המשטרה מלמנות את ניצב משנה ברק מרדכי לתפקיד מפקד מרחב מג”ב איו”ש, אולם מודה כי יש קושי משפטי במינוי הזה בתקופה של ממשלת מעבר.

בהרב מיארה ענתה לפנייתו של ח”כ איתמר בן גביר המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, שדרש ממנה לבלום את המחטפים שנעשים במינויים במשטרה.

במכתב ששלחה לבן גביר כתבה בהרב מיארה: “אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת”.

היא הוסיפה:  “יש קושי משמעותי במינוי מפקד מרחב מג”ב איו”ש ערב הקמת ממשלה חדשה והיה ראוי לערוך בו בחינה משפטית ולהביאו בפני היועמ”שית”.

יחד עם זאת, אמרה כי מינויו של מפקד המרחב הינו מינוי רגיש שנעשה לאחרונה והיא לא תתערב בו לעת עתה היות והמינוי כבר נחתם ונכנס לתוקף.