גפני: “במדינה יהודית – חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא” • צפו

יו"ר ועדת הכספים בוועידת מרכז השלטון המקומי על חוק הגיוס: "כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים, ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם" • אביגדור ליברמן: "גפני, תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו - אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר"
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"ג / 08.12.2022 13:33

יו”ר ועדת הכספים משה גפני התארח היום (חמישי) בוועידת מרכז השלטון המקומי, והתייחס לחוק גיוס החרדים לצבא.

לדבריו, אין לו התנגדות לכך ש”תלמידי ישיבת פוניבז’ ילכו לצבא, לקרבי” – אך הציב תנאי: “תביאו את ילדי התיכונים שבאותו זמן ילמדו תורה”.

הוא הדגיש: “במדינה יהודית לא יכול להיות שלא יהיה חיל של לומדי תורה. אין מציאות כזאת”.

גפני הסביר: “היתה מלכות בית דוד שהיה שם מלחמות עקובות מדם. הנביא בא לדוד המלך ואמר לו – שהוא היה הרמטכ”ל – הוא אמר לו ‘חצי מהעם לומד תורה וחצי מהעם משרת בצבא, ומתחלפים’. אני מציע את זה גם היום!”.

הוא הוסיף: “כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים באותו הזמן, יש דברים שהוא צריך לעשות. הוא יכול לעשות את מה שהוא עושה מבחינת השירות למדינה, מבחינת השירות לעם. ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם”.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב לאמירה של יו”ר ‘דגל’: “גפני, תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו – אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר”.

 

לאחר חתימת ההסכם מול ש”ס, צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה ייפגשו היום בצהריים, וידונו בדרישות העקרוניות של המפלגה.

על פי הסיכום שהושג עם ש”ס, במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו”ר ש”ס אריה דרעי, כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השניה של כהונת הממשלה יכהן  דרעי כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות.

בנוסף, ש”ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעם ש”ס יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. דרעי יכהן גם כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה.

עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש”ס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיוס חרדים
    08/12/2022 22:10
    מיכאל ארלנגר
  1. במקורות נאמר בעיר ספר שצרים עליה תלמידי חכמים יבים בשמירתה ואם אין הם יכולים ישכרו שומר מכסספם. אנו במצבינו הבטחוני דומים לעיר ספר לכן לומדי תורה יבים בהגנ מדינת ישראל. ומה על הציווי לא תעמוד על דם רעך? מהשמחיב לרדוף אחר רוצח? כמו כן בגלל שהחרדים לא מתגיסים נקראים רבים למילואים חוזרים הפוגע בפרנסתם ומעמדם במקום העבודה. הם לא נשאלו האם יולים ללמוד על חשבונם. העינין דומה לקרבן שבא מהגזל ואסור להביאו. הרי כל לימוד נתורה הזה בלי לשרת בצבא בא מהגזל