הדר מוכתר עקפה גם את בן גביר: כל מה שחיפשנו בגוגל בשנת 2022

חברת 'גוגל' פרסמה את הביטויים והאנשים שהכי חיפשו השנה בישראל • אז מה חיפשנו? איתמר בן גביר, בני שלמה, הרב אורי זוהר והגר"ח קנייבסקי זצ"ל • ומגפת הקורונה? כבר לא מעניינת
נוחי גולד
י"ג כסלו התשפ"ג / 07.12.2022 09:52

חברת ‘גוגל’ פרסמה הבוקר (רביעי) את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2022, שחשפו את הנושאים ‘הכי חמים’ בישראל בשנה החולפת, במגוון קטגוריות.

“מונדיאל 2022” הגיע למקום הראשון ברשימת “עשרת החיפושים החמים”.

למקום השני ברשימה הגיע משחק המילים Wordle שניתן לשחק בו רק פעם אחת ביום. תוכנית הטלוויזיה “האח הגדול” הגיעה למקום השלישי.

החזרה של הישראלים לדיוטי פרי הביאה את “תו ירוק” ו-skyscanner למקומות הרביעי והחמישי בהתאמה.

הדר מוכתר, יו”ר מפלגת צעירים בוערים, אמנם נשארה הרחק מאחוז החסימה, אבל הגיעה למקום הראשון ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה.

למקום השני הגיע השחקן נירו לוי שמתאושש מתאונת הדרכים שעבר, ובמקום השלישי חבר הכנסת ויו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.  נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במקום 8.

בראש רשימת האנשים שהלכו לעולמם אותם חיפשו הישראלים הכי הרבה בשנה החולפת, ניצב הזמר צביקה פיק ז”ל שהלך לעולמו בחודש אוגוסט האחרון. למקום השני הגיע ראש ארגון הפשע בני שלמה שחוסל בחודש אוקטובר. עוד ברשימה – השדרן מודי בר-און, הרב אורי זוהר זצ”ל במקום ה-6, והגר”ח קנייבסקי זצ”ל במקום השביעי. המלכה אליזבת התמקמה רק במקום ה-10.

איך מגבשים את רשימות השנה בחיפוש?

גוגל מרכיבה את הרשימות באמצעות בדיקת מיליארדי שאילתות שהיא מקבלת בכל שנה. בבדיקה נעשה שימוש באלגוריתם שמשווה את אחוז העלייה בחיפושים עבור מונח ספציפי על פני פרק זמן מוגדר.

בנוסף לסיכום השנתי שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2022, קיימים מספר כלים נוספים המספקים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם ובישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות