עימות חזיתי בין בן גביר למפכ”ל שבתאי: “לא מקצועי, זה מחטף”

המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי שוחח עם המפכ"ל וביקש לעצור מינויים שמבוצעים ברגע האחרון • בן גביר קיבל את הרושם שהמינויים לא יבוצעו, אך בפועל קרה אחרת • הח"כ: "זה לא חוקי, לא משפטי ולא מקצועי. יהיה לי קשה לעבוד עם מפכ"ל שמבטיח לי ולא מקיים. צריך מפכ"ל חזק"
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 22:45

עימות ישיר עוד לפני ההשבעה: השר המיועד איתמר בן גביר ומפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי התעמתו על המינויים במשרד לביטחון הפנים – וזאת לאחר שפורסם היום (שלישי) ב’ידיעות אחרונות’ כי בן גביר פנה למפכ”ל וביקש לעצור חלק מהם.

בשיח בין השניים ביקש בן גביר להמתין לכניסתו לתפקיד ולא “לקבוע עבורו עובדות בשטח”.

בסיום השיחה יצא בן גביר עם רושם כי המינויים של מנהל מרחב לכיש ומנהל מרחב איו”ש נעצרו ולא עומדים להתבצע – אך לא כך קרה.

לבן גביר התברר כי המינויים יוצאים לפועל ומתקיימים עוד לפני כניסתו לתפקיד.

לפי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, בין שני הצדדים נוצר קרע – ובן גביר, ששוחח עם אחד מאנשי צוותו של המפכ”ל, נשמע אומר לו: “אתם ילדים גדולים. אני את שלי אמרתי. זה לא חוקי, לא משפטי, לא מקצועי ולא ממלכתי, זה מחטף. לי יהיה קשה לעבוד עם מפכ”ל שמבטיח לי שלא יהיה מחטף ולא מקיים, מפכ”ל שאומר לי שהוא יודע שזה בניגוד לחוק ולמרות זאת ממנה. אני צריך מפכ”ל חזק, לא מפכ”ל שמתחבא מאחורי החלטה לא חוקית של השר”.

גורמים במשרד לביטחון הפנים אמרו לחדשות 12, כי מדובר במינויים שגרתיים, וכי הם לא רגילים שמתערבים להם במינויים בדרג הזה.

בדרך כלל השר לביטחון הפנים מתערב במינוי מפכ”ל וסמפכ”ל, אבל בן גביר מתכוון להביא “רוח אחרת” למשרד.

דפנה ליאל ציינה, כי ניתן להבין שהניסיונות לייצר אווירה חיובית וחגיגית כבר לא רלוונטיים. בנוסף, יש סימן שאלה גדול לגבי היכולת של המפכ”ל לשתף פעולה עם בן גביר – אם זו רוח הדברים.

כשר, יש לו אפשרות להתערב במינויים מדרגת סגן-ניצב ומעלה, הוא מתכוון לממש אותה ולא להיות “חותמת גומי”, וצריך לראות אם המפכ”ל מתכוון להתיישר בקו שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפש מטופש השבתאי הזה!
    06/12/2022 22:50
    יהודה
  1. את המינימום לזהות מאיזה צד מרוחה הפרוסה הוא לא מצליח!