כך ניסו המפכ”ל וצמרת המשטרה לסכל חקירת מח”ש

כשתי יממות אחרי האסון הגדול בציון הרשב"י, בו נספו 45 חוגגים וכ-150 נפצעו, נפגשה צמרת המשטרה, בראשות המפכ"ל קובי שבתאי, ודנה בניסיון לגלגל אחריות ולסכל את חקירת מח"ש • "הצפת רעיונות ודעות לשם גיבוש דרך פעולה ... השאלה המרכזית היא שאלת האחריות" • צפו
חרדים 10
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 20:56

יומיים אחרי אסון מירון התכנסה צמרת המשטרה, בראשות המפכ”ל קובי שבתאי, לדיון.

עיקרו, כך לפי מסמך סיכום הדיון שהגיע לידי משה שטיינמץ מ’כאן חדשות’, עוסק בגלגול האחריות לגורמים נוספים חוץ מהמשטרה – החל מראש הממשלה ועד לדרגים המקצועיים.

בנוסף, הניצבים והמפכ”ל מטכסים עצה: כיצד לסכל את חקירת מח”ש שנפתחה מיד לאחר האסון?

“יש לפעול להקדמת הפגישה שנקבעה עם היועץ המשפטי לממשלה”, אומר המפכ”ל יעקב שבתאי, ומבקש להקים ועדת חקירה ולעצור את חקירת מח”ש. “המלצת משטרת ישראל הינה הקמת ועדה ממלכתית חיצונית, ניטרלית, אובייקטיבית, שלא תהיה מושפעת מגורמים / שיקולים זרים, תוך עצירת ההליך המתבצע כעת על ידי מח”ש”, אמר שבתאי.

היועצת המשפטית למשטרה, תת ניצב איילת אלישר, אמרה בדיון: “מסכימה שהיעד הוא ועדת חקירה ממלכתית, שכן מדובר גם בדרג פוליטי וגורמים פרטיים”.

גם היא מתנגדת לקיום חקירה פלילית: “אין מקום לחקירה פלילית בשלב זה. חקירה תשתק את האפשרות לבדיקה אמיתית. יש תהליך ארוך של שנים. לא מדובר בהתחמקות אלא יכולת לאפשר בדיקה מעמיקה”.

גם ראש אגף המבצעים, ניצב אבי ביטון, אומר: “ועדת חקירה ממלכתית עדיפה”.

הסמפכ”ל ניצב דוד ביתן מציע לגלגל אחריות. “תכלית המפגש”, הוא אומר, “הצפת רעיונות ודעות לשם גיבוש דרך פעולה … השאלה המרכזית היא שאלת האחריות. אחריות אינה רק על גורם אחד… האצבע לא צריכה להיות מופנית רק כלפי משטרת ישראל”.

הסמפכ”ל מדבר על חשיבות איסוף החומרים במשטרה ומציע לנסות לקשור לעניין גם את ראש הממשלה: “ישנם חומרים בלשכת ראש הממשלה שיש לאסוף”.

ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום: “כל הגורמים נמצאים בסיפור ולא רק משטרת ישראל. סיפור מערכתי ולא אישי”.

גם הוא נגד החקירה במח”ש: “מח”ש החלה בבדיקה ואיסוף חומרים וניצבנו בהתנגשות – צוות חקירה מול מח”ש. הפתרון הנכון לטעמי הוא דרישת ועדת חקירה”.

בן שלום נערך לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה באותה תקופה אביחי מנדלבליט: “היום תתקיים פגישה עם היועץ ואבחן מהו הכיוון. נתעקש לעצירה והליכה לוועדת חקירה”.

ראש להב 433 ניצב מוטי כהן אמר בדיון: “מציע לעצור את חקירת מח”ש עד שתתקבל החלטה”. ראש אגף משאבי אנוש ניצב בועז גולדברג מדבר על התיאום עם מח”ש: “שוחחנו עם ראשת מח”ש לאישור שמות השוטרים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “האירוע מצוי תחת בדיקה של ועדת חקירה ממלכתית ועל כן, בשלב זה, לא נוכל להשיב לגופם של דברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו מישהו יחקור את השוטרים?
    07/12/2022 09:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האם הם ישלמו את המחיר שכל גורם אחר היה משלם?!