אדלשטיין נגד סמוטריץ’ והחרדים: “עזבו בשקט את סעיף הנכד” • צפו

חבר הכנסת מהליכוד יצא נגד הדרישה לבטל את 'סעיף הנכד' בחוק השבות, באמצעותו עולים לישראל רבבות גויים: "אם זה יקרה - בעוד 5 שנים לא יהיה חוק השבות • יו"ר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד: "אני מוחא לך כפיים"
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 19:24

מליאת הכנסת ציינה אחר הצהריים (שלישי) את יום העלייה ובמהלך הדיון נשמעה עמדה חריגה בקואליציה החדשה.

ח”כ יולי אדלשטיין מהליכוד יצא נגד היוזמה של מפלגות הקואליציה המתגבשת – החרדים והציונות הדתית – לבטל את ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות.

“תעזבו את חוק השבות בשקט”, אמר אדלשטיין. “אני שומע הרבה מאוד דיבורים על הצורך והדרישה לשנות דברים בחוק השבות, סעיף הנכד. אני רוצה להגיד לכם ככה:  אם נגיע לשינויים בחוק השבות, עוד 5 שנים אין אותו – תעזבו אותו בשקט”.

יו”ר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד שיבח את אדלשטיין: “אני מוחא לך כפיים באופן תיאורטי. אסור לבית הזה לגעת בחוק השבות”.

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, עד אמצע חודש נובמבר עלו ארצה 47 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה, מתוכם רק כ-15 אלף הם יהודים.

בהתאם לקצב העלייה הנוכחי המונה קרוב לחמשת אלפים עולים בחודש, צפויים לעלות ארצה כ-55 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה, ומתוכם כארבעים אלף גויים.

מנתונים שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת מתברר, שפחות משלושים אחוז מקרב העולים הינם יהודים. ככל שנוקפות השנים אחוז היהודים מקרב העולים הולך וקטן.

לעומת ראשית שנות ה-90 שבהן אחוז היהודים עמד על 80-90% מכלל העולים, כיום המצב התהפך ופחות מ-30% מקרב העולים הינם יהודים.

הדבר משקף את העובדה שישנם מליוני זכאי חוק השבות בכל העולם שאינם יהודים. דבר זה מתאפשר בזכות מה שמכונה ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות – המאפשר לבני משפחה לא-יהודים לעלות לארץ.

סעיף זה הינו כה רחב עד שהוא מאפשר גם לנכד של יהודי, לבת זוג של נכד ולמעשה גם לילד שלהם, הנין, לעלות לישראל.

הנתונים מראים שהפירצה בחוק גורמת למעשה לחוק השבות להפוך לחוק לעליית גויים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חובה לבטל את סעיף הנכד ומיד!!!
    06/12/2022 20:42
    אזרח מאושר
  1. נו בטח ,אדלשטיין בעצמו יוצא ברית המועצות מה יש לצפות ממנו , אוי ואבוי אם לא יבטלו את סעיף הנכד ,באים לפה ים של גויים ,רק בעליה בשנה האחרונה 70 אחוז היו גויים מצביעי ליברמן הטבעיים המהווים סכנה דמוגרפית . לא לוותר לאדלשטיין בשום אופן !!