לפיד: “פירקו את החינוך לחתיכות” • קרעי: “אתם כמו אנטיוכוס ומרעיו”

הענקת הסמכויות ליו"ר נעם מסעירה את השמאל • לפיד השתלח: ''את מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בטיפולי המרה, בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח'' • קרעי: "2200 שנים אחרי, ההיסטוריה חוזרת"
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 15:11

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שר הביטחון, שר המשפטים, חברי כנסת וראשי רשויות, השתתפו היום (שלישי) בכנס חירום שאותו ארגנה שרת החינוך שאשא ביטון – בעקבות הקמת הקואליציה החדשה שבה יינתן לח”כ אבי מעוז שליטה מלאה בתוכניות החיצוניות של מערכת החינוך.

הכנס זכה לביקורת מצד חברי הקואליציה המיועדת – בטענה ששאשא ביטון יוזמת כנס שכזה, בעודה בתפקיד שרת החינוך.

יאיר לפיד אמר בכנס: “אני לא יודע מי יהיה שר החינוך הבא, אבל אני יודע מי הוא לא יהיה. הוא לא יהיה האחראי על החינוך הממלכתי דתי, כי זה הועבר לסמוטריץ׳. הוא לא יהיה אחראי על תוכניות חינוכיות חיצוניות, כי זה הועבר לאבי מעוז ולרב טאו. הוא לא יהיה אחראי על החברה למתנ”סים כי היא הועברה לידי דרעי. הוא לא יהיה אחראי על התרבות היהודית, כי זה הועבר לאורית סטרוק; הוא לא יהיה אחראי על החינוך החרדי, כי זה הועבר לחרדים. הוא אפילו לא יהיה אחראי על המינויים במועצת המורים, כי גם זה הועבר לסמוטריץ'”.

הוא הוסיף: “שר החינוך הבא של מדינת ישראל לא ינהל את מערכת החינוך. הם פירקו אותה לחתיכות מהסיבות הלא נכונות. נתניהו כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל. שום דבר לא קדוש בעיניהם. לא צה”ל, לא שלטון החוק, לא החינוך של ילדי ישראל. החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. בכל המשא ומתן המשונה והמטורלל הזה לא קם אף אחד, אף אדם בכל הקואליציה הזו, ואמר את המשפט הפשוט: אני רוצה להיות שר החינוך. אף אחד מהם לא אמר שזה החלום שלו, לחנך את ילדי ישראל, לעצב את העתיד שלהם”.

לפיד הוסיף: “מה זה אומר על העתיד שלנו שאת מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בטיפולי המרה, בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח ובזה שאם אתה לא יהודי אתה אזרח סוג ב'”.

שאשא ביטון תקפה גם היא את ח”כ אבי מעוז: ”שמענו אותו אומר שהוא רוצה יותר יהדות. רק כדי לסבר את האוזן, היום יש מעל 500,000 תכניות יהדות בתוך מאגר התוכניות הקיימות. כמי שבאה מבית מסורתי, אני האחרונה שיכולים להטיף לה מהי מסורת ומהי יהדות. מה שמנסים לכפות כאן זו לא יהדות אלא רדיקליות שתשתק את מערכת החינוך של הילדים שלנו ובהמשך את החברה כולה”.

שאשא ביטון ענתה לטענות שנשמעות בליכוד ולפיה היא ”הוציאה את התנ”ך ממערכת החינוך” – והבהירה: “התנ”ך לא יצא ממערכת החינוך, לא נפגעה שעה אחת משעות התנ”ך במערכת. זה נשאר בדיוק כפי שזה היה בעבר, הבגרות החיצונית לא בוטלה, פשוט הפכנו את התנ”ך לדבר משמעותי יותר. את הלימוד שלו לרלוונטי יותר, מתקדם יותר, חדשני יותר. אולי כל הדברים האלה שזרים למעוז ושותפיו.

“ואתם יודעים מה? מדהים שהאנשים האלה שמדברים על יהדות, חלקם אפילו עם כיפה על הראש, אין להם שום בעיה להפיץ שקרים במשך חודשים ארוכים. כנראה בלימודי התורה שלהם הם שכחו את הפסוק ‘מדבר שקר תרחק'”.

ח”כ שלמה קרעי, היחיד מהקואליציה המסתמנת שהשתתף בכנס, אמר: “לפני 2200 שנה, ישבו אנטיוכוס וחבר מרעיו ותכננו כיצד להשכיח תורה מישראל. היו להם תקציבי עתק מקרנות זרות פרוגרסיביות והם התמקדו במספר נושאים מהותיים לשם כך: אסרו לקדש את החודש כדי לבטל את החגים והמועדים שתלויים בכך, אסרו את ברית המילה כדי לנתק את ברית הדמים בין ישראל לבין בורא עולם.

“2200 שנים אחרי, ההיסטוריה חוזרת. הוציאו את התנ”ך ומורשת ישראל מהבגרויות, הכניסו תכנים אנטי ציוניים דרך עמותות זרות ומשתמשים בשמות קוד של ‘מלפפונים ועגבניות ירוקות’ כדי להסתיר את החושך והאפילה מההורים של ילדי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תעליב את אנטיוכוס. הוא לא היה טיפש.
    06/12/2022 21:54
    שאול א.
  1. ההשוואה מעליבה את אנטיוכוס.