קידום אתרי וורדפרס: כל היתרונות

מומחים רבים של קידום אתרים יגידו לכם שוורדפרס היא הפלטפורמה המועדפת עליהם • במאמר נסביר מדוע • המדריך מאת דניאל זריהן קידום אתרים באינטנרט
תוכן שיווקי
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 13:20

וורדפרס היא אחת מפלטפורמות ניהול התוכן הפופולריות בעולם. רבים מבעלי האתרים מעדיפים להתבסס על הפלטפורמה הזאת לניהול האתר של בית העסק, משום שהיא מאפשרת גמישות, הרחבה של הפונקציונליות אותה מספק האתר בקלות יחסית, וכן העדר תלות בספק שירותים ספציפי.

וורדפרס ידועה גם כפלטפורמה ידידותית מאוד עבור תהליך קידום אתרים, בדגש על קידום אתרים אורגני (SEO), תהליך שבמסגרתו פועלים על מנת לשפר את הנוכחות של דפי האתר השונים במנועי החיפוש, עבור ביטויים רלוונטיים אותם מחפשים גולשים. מומחים רבים של קידום אתרים יגידו לכם שוורדפרס היא הפלטפורמה המועדפת עליהם.

במאמר הזה נדבר על קידום אתר וורדפרס ננסה להציג כמה וכמה תכונות של וורדפרס שמסייעות לה להיות פלטפורמה נוחה לקידום אתרים. המדריך מאת דניאל זריהן קידום אתרים באינטרנט.

בחירת שרת האחסון

וורדפרס, כאמור, ניתנת להתקנה על כל שירות אחסון שתומך בכך. זה אומר שלבעל האתר שמורה האפשרות לנייד את האתר משירות אחסון אחד לאחר. מדוע התכונה הזאת היא חשובה לקידום אתרים? בעיקר משום שהיא מאפשרת לבעלי אתרים לבחור בשירותי אחסון איכותיים, שמציגים רמת זמינות גבוהה ביחס לשירותי אחסון אתרים. לזמינות של האתר, ולמניעת שיבושים בגלישה, ישנה חשיבות גדולה בכל פרויקט קידום אתרים.

יתרה מכך, שירותי אחסון שונים מציעים, בנוסף להבטחת זמינות, גם שירותי אבטחה שונים לאתר, הגנה על שירות האחסון מפני מתקפות שונות, וכן הצפנת התעבורה אל האתר וממנו. גם הצגת אתר לגיטימי, כזה שלא עבר תהליך פריצה או שיבוש, מהווה בקרת מפתח בכל הקשור לקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש השונים.

התקנת תוספים

וורדפרס היא פלטפורמה שמבוססת על קוד פתוח, ומאפשרת למי שמתקין אותה לערוך את קוד המקור שלה ולהרחיב את הפונקציונליות של האתר באמצעות תוספים. העובדה הזאת יצרה קהילה שלמה שעוסקת בפיתוח, שדרוג ועדכון תוספים והרחבות למערכת התוכן הזאת.

ככל שהדבר נוגע לקידום אתרים, וורדפרס מציעה כמה וכמה תוספים שמייעלים את עבודת המקדם בצורה משמעותית, ומאפשרים לו לבצע משימות פשוטות שמסייעות לקידום האתר: הגשת מפתח אתר לגוגל, טיוב תגיות מטא, בדיקת תקינות של טקסטים באתר, הטמעה של סכמות לניהול נתונים מובנים ועוד.

עדכון המבנה ההיררכי של האתר

אחד הגורמים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על היכולת של גוגל להבין את תוכן האתר, הוא המבנה ההיררכי של האתר. היררכיה נכונה מספקת לגוגל הבנה מעמיקה של אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות באתר, אילו עמודים מתאימים לחיפושים כלליים ואילו מתאימים לביטוי זנב ארוך ועוד.

וורדפרס מספקת גם בנושא הזה גמישות לבעל האתר, ומאפשרת לו לקבוע את המבנה ההיררכי של העמודים באתר, באמצעות מספר מנגנונים שונים, ובהם גם יצירת עמודי אב ועמודי בן מתוך מערכת ניהול התוכן.

קביעת מבנה ה-url

עוד גורם שיש לו השפעה על מידת הקריאות של האתר, ומסייע לגוגל להבין אלמנטים הקשורים במנה האתר וביחס בין עמודים שונים הוא מבנה כתובת ה – url המאפיין את עמודי האתר.

וורדפרס מאפשרת לכם לבחור מבין אוסף של מבני urls קיימים וכן ליצור url במבנה משלכם. מבנים שונים של כתובות מתאימים לסוגים שונים של אתרים. כך, למשל, שימוש בתבנית קישור שכוללת את מספר השנה או החודש בו פורסם העמוד לראשונה, יכולה להתאים לאתרי חדשות אשר לתוכן שלהם יש תפוגה, בעוד ששימוש בתקיות וספריות בשם כתובת האתר יכול לסייע בקביעת מבנה היררכי לתוכן המוטמע באתר.

טיוב גורף של תגיות מטא

יתרון משמעותי שמספקת וורדפרס באמצעות תוספי קידום שונים, הוא היכולת לערוך באופן גורף תגיות מטא באתר, ולקבוע עבור תג הכותרת של עמודי האתר נוסחה גנרית שניתנת לשכתוב באופן ידני. בתצורת העבודה הזאת, אפשר לשפר באופן דרמטי את מצב האופטימיזציה של האתר, במיוחד אם הוא מכיל מאות רבות או אלפי עמודים ויותר.

טיוב היררכית הכותרות באתר

וורדפרס מאפשרת למנהל האתר ולעורכי התוכן באתר לקבוע את התפקיד של חלקי התוכן באתר, ובכלל זה לקבוע את הטקסטים ככותרות ראשיות, כותרות משנה, פסקאות תוכן, ציטוטים ועוד. באמצעות הגדרות אלו מתאפשר למנהלי האתר להנגיש את האתר למנועי החיפוש השונים בצורה איכותית יותר, ולאפשר להם להבין בצורה טובה יותר במה עוסק האתר.

בניית פרופיל קישורים פנימיים

באמצעות וורדפרס תוכלו לייצר פרופיל קישורים פנימיים איכותי באתר. לקישורים פנימיים ישנה תרומה גדולה לכל פרויקט קידום אתרים, בין היתר משום שהם מאפשרים לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים לגלות ולאנדקס עמודים חדשים באתר, לשפר את חווית השימוש של גולשים באתר, לשפר המרות, להקטין את שיעור הנטישה, לחלק תוכן בצורה מבוזרת והגיונית ולהאריך את משך השהיה של גולשים באתר.

כלל הפרמטרים האלו יכולים להצביע על שביעות הרצון של גולשים באתר, ולאותת למנועי החיפוש באשר להתאמת עמודי האתר לצרכיהם.

עריכה מהירה של עמודי האתר

חלק מרכזי וחשוב בכל פרויקט קידום אתרים הוא עיבוי ושדרוג התוכן הקיים באתר. תוכן הוא, למעשה, התכלית שבגללה גולשים מגיעים לאתר. גולשים לא מנסים לאתר אתרים שיש בהם חווית שימוש איכותית, אלא אתרים שיש בהם תוכן שיכול לתת מענה לצורך שבגללו הגיעו לאתר. לכן, בכל פרויקט קידום אתרים, משאבים ניכרים מושקעים בעיבוי, שדרוג והוספה של תוכן לעמודי האתר השונים.

וורדפרס, בהקשר הזה, מהווה כלי עבודה יעיל במיוחד. הסיבה לכך, היא שתצורת העבודה של וורדפרס מאפשרת למקדם האתרים לגלוש אל העמוד באתר בו נדרש השדרוג של התוכן, לעשות שימוש בקישורים ובתפריטי הניווט באתר על מנת למצוא את הדף במהירות, ואז לעבור למצב עריכה של העמוד הספציפי.

היכולת הזאת שמציעה הפלטפורמה של וורדפרס חוסכת לא מעט זמן והתעסקות, שמאפיין דווקא מערכות ניהול תוכן אחרות, שמקשות על עריכת עמודים באתר בהתאם לצורך בצורה מהירה במיוחד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות