“צעקתי אנשים נמחצים, ענו שאין חריג”: עדויות השוטרים נחשפות

שעה וחצי אחרי האסון על 'גשר דב', הגיעו חוקרי המשטרה וגבו עדויות מהשוטרים • שלושה מתוכם תיארו כיצד במשך דקות ארוכות הם זעקו לעזרה, אך התשובה שקיבלו הייתה: "אין חריג" • האזינו
חרדים 10
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 12:15

שעה וחצי אחרי האסון במירון, התייצבו חוקרי משטרה על ההר והתחילו לגבות עדויות מהשוטרים.

ברשת ב’ נחשפו היום (שלישי) לראשונה העדויות.

ארבעת השוטרים שהיו על גשר דב, כפי שפורסם אתמול ב’כאן חדשות’, התריעו ברשת הקשר – ומסרו הודעה לחוקרים.

שלושה מתוכם תיארו כיצד במשך דקות ארוכות הם זעקו לעזרה, אך התשובה שקיבלו הייתה: “אין חריג”. אחד מהם אף סיפר לחוקרים כי צלצל בטלפון הנייד האישי שלו לקצין האג”מ.

האזינו לעדויות:

כך תיאר השוטר אלירן מימרן לחוקרת המשטרה, שעתיים בלבד אחרי האסון, את שאירע: “אני והבלש תאמר התחלנו לרדת למטה לנסות לפתוח את השער מאחר וכמה פעמים תאמר עלה בקשר ללא מענה. המשכתי לעלות בקשר לבקש עזרה ולאחר שזה לא טופל התקשרתי מהנייד שלי לרכז אג”מ יעקב זאני.

“מסרתי לו שיש בלאגן מטורף ועומס ומסר שגם אצלו יש ושהוא ינסה שצוות יגיע למקום. בזמן זה כבר עמדנו ונדחקנו לפינה ומשם עלה תוך כדי בקשר ואמר: 41 כל הכוחות אצלכם אני לא רואה חריג. שוב עליתי והסברתי לו את המצב”.

דניאל בן הרוש: “השותף שלי תאמר עלה בקשר וביקש עזרה, אני רוצה לציין שהוא עלה בקשר בבקשה לסיוע חצי שעה לפני. המשכנו להגן עם הגוף שלנו על ילדים שנמחצו”.

תאמר סעאד: “התחלנו להימחץ לכיוון החומה יחד עם עוד המון אנשים. תפסתי את המכשיר קשר, עליתי מול החפ”ק וביקשתי סיוע ומסרו ששולחים כוחות. כעבור רבע שעה ראיתי ששום דבר לא מתקדם עליתי שוב בקשר. ואני ואלירן התחלנו להתקדם למטה לראות מה חוסם את האנשים, הגענו כמעט לסוף הירידה והרגשנו שאנחנו נמחצים ואין לאן להתקדם. תפסנו אחד את השני וטיפסנו למעלה בחזרה שם לקחתי את המכשיר קשר וצעקתי שאנשים נמחצים. ואז שמעתי במכשיר קשר שמישהו עלה ואמר 41 אנחנו אצלכם ואין שום דבר חריג”.

ב’כאן חדשות’ פורסמו אתמול הקלטות השוטרים שהיו בשטח ומזהים את העומס המצטבר – ובמשך חצי שעה ביקשו שוב ושוב תגבורת, אך לא קיבלו מענה ואז אירע האסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות