סער לנשיא: אל תאריך מנדט לנתניהו • ח”כ: הוא לא יודע להפסיד

גדעון סער קרא לנשיא לדחות את בקשת נתניהו להארכת המנדט, משום שהרכבת הממשלה כבר הושלמה וכעת נתניהו משהה השבעתה - רק כדי שיוכל להעביר חוקים פרסונליים • ח"כ מהליכוד: קיבל מכה ניצחת בבחירות. סביר להניח שאם הוא היה מתמודד בעצמו לא היה עובר החסימה
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 10:33

גדעון סער קרא הבוקר (שלישי), בציוץ שפרסם בטוויטר, שלא להאריך את המנדט להרכבת הממשלה שקיבל בנימין נתניהו.

לטענת סער, הרכבת הממשלה כבר הושלמה וכעת נתניהו משהה את השבעתה, רק כדי שיוכל להעביר חוקים פרסונליים.

המנדט של נתניהו צפוי להסתיים ביום ראשון, והוא נערך לבקשת ארכה מהנשיא יצחק הרצוג בסוף השבוע.

“העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו”ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה”, כתב סער בציוץ בטוויטר. “בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו”.

יצוין, כי על אף דברי סער, הרכבת הממשלה טרם הושלמה שכן טרם נחתמו ההסכמים הקואליציוניים הכוללים גם את עקרונות והדרישות האידאולוגיות של השותפות, ורק הושלמה חלוקת התפקידים בין הסיעות.

בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm, תקף חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד את סער: “הוא לא יודע להפסיד, הוא קיבל מכה ניצחת בבחירות. סביר להניח שאם הוא היה מתמודד בעצמו הוא לא היה עובר את אחוז החסימה, לכן תפס טרמפ על גנץ שהכניס אותו פנימה”.

העיתונאי מיכאל שמש מ’כאן חדשות’, הגיב על בקשת סער: “מה גדעון סער רוצה? הרי לסער ומפלגתו כידוע אין מועמד להרכבת הממשלה. ובמצב שאין מועמד רלוונטי המנדט חוזר לכנסת ל-21 ימים נוספים. במהלך 21 הימים האלה, רשאים 61 ח”כים לבקש מהנשיא להטיל את המנדט על ח”כ (נתניהו) ואז הוא מקבל אוטומטית עוד 14 ימים”.

נתניהו זקוק להארכת המנדט בשל הדרישות של השותפות להעביר חוקים לפני הרכבת הממשלה.

כך לדוגמא, יו”ר ש”ס אריה דרעי דרש להעביר את התיקון לחוק יסוד הממשלה שיכשיר את מינויו לשר ויבטל את שאלת הקלון, איתמר בן גביר דורש לשנות את פקודת המשטרה ולהעביר אליו סמכויות, ובצלאל סמוטריץ’ דרש את החקיקה שתעביר סמכויות על המינהל האזרחי לשר במשרד הביטחון.

בנוסף לדרישות השותפות, נתניהו מתכנן לבטל את החוק המאפשר פיצול של ארבעה חברי כנסת ממפלגה לפני הרכבת הממשלה, כדי למנוע אפשרויות למרד בליכוד אחרי חלוקת התפקידים.

חלק מהחוקים האלה הם תיקונים לחוקי יסוד, ולכן נדרשת הכנה פרלמנטרית ממושכת, מה שמצריך את ההארכה מהנשיא. אחרי הגשת החתימות של השותפות, בליכוד מתחילים להיערך לחקיקה הנדרשת.

היום תתכנס הוועדה המסדרת בראשות חבר הכנסת יואב קיש כדי להקים ועדות זמניות שידונו בחקיקה ויוכלו לקדם את החוקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות