חברת תנובה רשמה ירידה במכירות מוצרי המדף והמעדניה הלא מפוקחים שלה בהשוואת מחירים בין תחילת השבוע בו התחיל המשבר, באמצע חודש נובמבר, ובין השבוע שקדם לו.
כך עלה מנתונים של חברת סטורנקסט שפורסמו הערב (שני) ב’כאן חדשות’.
מהנתונים עלה כי נרשמה ירידה של 3.2 מיליון שקלים – שוות ערך ל-7%.
גם במוצרים המפוקחים נרשמה ירידה של 1.5 מיליון שקלים, שהם 3% מאותו מחזור.
עם זאת, הירידה לא נראית רק בתנובה, אלא משפיעה על כל קטגוריית החלב. ירידה של 3% נרשמה בכל הקטגוריה – מה שמהווה הפסד של 5.3 מיליון שקלים.
בשופרסל הודיעו לפני כשבועיים כי יש צפי למחסור במוצרי תנובה, בשל ההתנגדות שלהם להעלאת המחירים – והסירוב של החברה לשלוח אספקה.
חברות אחרות, שהסכימו למכור את המוצרים, רשמו עליות מחירים.