הוגשו 64 חתימות להחלפת יו”ר • לוי: ישיבה להחלפתי רק ביום ב’

בליכוד הודיעו כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפתו של ח"כ מיקי לוי • אלא שיו"ר הכנסת אמר באחרונה בשיחות סגורות, כי בכוונתו לעכב את החלפתו, כחלק מתרגיל אופוזיציוני - ואכן כך עשה • במקום לקבוע דיון כבר ביום רביעי הקרוב - הודיע: "קבעתי דיון ליום שני"
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשפ"ג / 05.12.2022 23:59

מפלגת הליכוד הודיעה הערב (שני) כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפת יו”ר הכנסת מיקי לוי.

במפלגה הוסיפו, כי “חלה התקדמות משמעותית בשעות האחרונות להקמת ממשלה חדשה”.

בליכוד רצו להעלות להצבעה מינוי יו”ר חדש כבר מחרתיים – ביום רביעי, אולם לוי אמר באחרונה בשיחות סגורות כי בכוונתו לעכב את החלפתו כחלק מתרגיל אופוזיציוני – ואכן מימש זאת.

בהודעה שפרסם הערב מיקי לוי נאמר: “לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב 12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה”.

הוא הוסיף: “לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים.

“למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג״צ בעניין”.

על פי ההסכמות בין השותפות של הקואליציה החדשה, עד השבעת הממשלה – הקואליציה מתכננת לחוקק שלושה חוקים בתוך שבוע.

העדיפות העליונה היא לחקיקת “חוק דרעי” – תיקון לחוק יסוד: הממשלה, שיפטור את דרעי משאלת הקלון, כך שבית המשפט ועדת הבחירות המרכזית לא יוכלו לפסול את מינויו לשר.

כעת, עם השגת החתימות ובחירת יו”ר חדש מטעם הקואליציה המתגבשת, “חוק דרעי” אכן יוכל לעבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות