נתניהו דווקא מרוצה מההסכם עם סמוטריץ’ והודף ‘הידיעות השקריות”

בליכוד מבהירים: לא הוענקו לציונות הדתית הסמכויות למנות את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי • "נתקן את העוול שנעשה למתיישבים מבלי לשנות את המעמד המדיני או המשפטי של השטח"
אריה ריבקינד
י"א כסלו התשפ"ג / 05.12.2022 12:56

בליכוד הודפים את הביקורת של השמאל על ההסכם שנחתם עם ח”כ בצלאל סמוטריץ’, ומבהירים כי הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו “תתקן עוול היסטורי ותוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יהודה ושומרון” –  מבלי לשנות את המעמד המדיני או המשפטי של השטח.

”הסמכויות של מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי נשארות במשרד הביטחון, במבנה המשפטי הקיים”, נכתב בהודעה מטעם הליכוד “בתגובה לידיעות השקריות והמעוותות בנושא העברת סמכויות במשרד הביטחון לידי הציונות הדתית”.

בהודעה נאמר עוד: “החלטות השר הממונה בעניין מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי יעשו בתיאום מלא והסכמתו של ראש הממשלה, שימשיך לנהל את המדיניות באחריות ושיקול דעת”.

עוד אמרו בליכוד: “בניגוד לדיווחים השקריים, חתימת צווים בתחום יהודה ושומרון ימשיכו להיעשות על ידי אלוף פיקוד המרכז, ותשובות עתירות לבג״ץ יעשו בתיאום כל הגורמים ובהסכמת ראש הממשלה.

“ההסדר החדש יאפשר שירות טוב ויעיל יותר לאזרחי ישראל ביהודה ושומרון, דבר שהתבקש כבר לפני שנים רבות, מבלי לשנות את הסטטוס קוו המדיני במקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות