“תגזור את הפאות”: המשטרה עצרה באלימות בעל צרכים מיוחדים

צעיר חרדי על הרצף האוטיסטי נעצר ביום שישי האחרון באלימות, לאחר שנער ועוברי אורח התלוננו נגדו • ארגון 'עלי שיח': "השוטרים עצרו אותו בכוח בלתי מידתי תוך שימוש במכות וחישמול באמצעות טייזר" • ח"כ יצחק גולדקנופף: "לא נאפשר למקרים כאלו ואמירות כאלו לעבור בשתיקה"
חיים טוויל
י' כסלו התשפ"ג / 04.12.2022 15:51

צעיר חרדי על הרצף האוטיסטי נעצר ביום שישי לאחר שנער התלונן נגדו כי עקב אחריו.

העצור הוא חוסה בדירת ‘עלי שיח’ בירושלים – ובארגון טוענים כי השוטרים שהגיוע למקום פעלו בחוסר רגישות ועצרט אותו באלימות.

לפי דיווח ברדיו ‘קול חי’, “הבחור לא ידע להגיב לשוטר שביקש שיזדהה, הוא נבהל, סירב להזדהות ולהישמע להוראות העיכוב של השוטר. בעקבות אי ההזדהות של הבחור שנכנס לחרדה, השוטרים עצרו אותו בכוח בלתי מידתי תוך שימוש במכות וחישמול באמצעות טייזר”.

בדיווח צוטטו עדויות של קרובים: “הבחור נלקח למגרש הרוסים, וממנו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא אזוק במטרה לטפל בחבלות שבפניו ובכל חלקי גופו… כל השבת היה אזוק ולא הלך לשירותים. השוטרת בשבת אמרה לו: ‘תגזור את הפאות”.

לאחר שנעצר והובא לבית החולים בפיקוח משטרתי צמוד, הפסיכאטרית בבית החולים הסבירה לשוטרים כי אסור להם לחקור אותו ללא אפוטרופוס.

למרות זאת, עם צאת השבת התביעה המשטרתית ביקשה מבית המשפט הארכת מעצר לשבעה ימים נוספים והעברתו למוסד סגור בתנאים מחמירים.

אלא שהשופט לא נענה לבקשה ושיחרר אותו באופן מיידי. השופט אף התיר לו לטוס למחרת לגאורגיה, במסגרת טיול מאורגן שתואם מראש.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “בעקבות דיווח למוקד המשטרה אודות חשוד המטריד את הציבור והטרדת קטין, הגיעו למקום שוטרים וביקשו לברר את נסיבות המקרה עם החשוד –  שהחל בתגובה לתקוף באלימות קשה, תוך גרימת חבלות לשוטרים שבשל כך נאלצו להשתמש בכוח על מנת לעוצרו.

“מיד לאחר מעצרו, הובא החשוד במסגרת הליך החקירה לבדיקות רפואיות בהתאם ובניגוד לנטען בפנייתכם, הועבר דיווח לאופוטרופוסית עליו. מדובר בחשוד שהיווה במעשיו האלימים סיכון לציבור ובצאת השבת הוא הובא בפני בימ”ש שהורה לשלוח אותו תחת השגחה ובתנאים מגבילים”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ יצחק גולדקנופף  הגיב על המעצר הברוטלי: “תקיפתו של בחור בעל צרכים מיוחדים על ידי שוטרים באלימות קשה והחזקתו במעצר במשך כל השבת, ללא תנאים נאותים ומבלי לידע את המוסד בו הוא חוסה או את בני משפחתו, היא מזעזעת בכל קנה מידה.

“אם נכונה הטענה לפיה השוטרת אמרה לו במהלך המעצר ‘תגזור את הפיאות’ רח”ל, הרי שאין מקומה במשטרת ישראל ובמגזר הציבורי בכלל.

“לא נאפשר למקרים כאלו ואמירות כאלו, לעבור בשתיקה. אני דורש ממפקד המחוז לבדוק את התקרית החמורה ולספק הבהרות. עלינו לוודא שמקרים כאלו לא יישנו יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות