הליכוד: לא ניקח ממעוז את הסמכויות • סמוטריץ’: מופע צביעות

בכירים בליכוד: מתנהל קמפיין לייצר דה לגיטימציה לממשלה שעוד לא הוקמה • סמוטריץ תקף את לפיד וראשי הרשויות: "העניין הזה יצא מכל פרופורציה. כשיוסי שריד ושולמית אלוני היו שרי החינוך, מישהו מהמחנה שלנו קרא לא לשתף איתם פעולה? אין מצב בעולם שהם מבצעים מרד"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשפ"ג / 04.12.2022 10:16

הפאניקה  של השמאל: בכירים בליכוד הבהירו בשיחות סגורות כי אין בכוונתם לקחת את הסמכויות שניתנו ליו”ר מפלגת נעם אבי מעוז, למרות הלחץ הציבורי שמנהל נגדו השמאל בימים האחרונים. כך דווח היום (ראשון) ברשת ב’.

לטענת הבכירים, מתנהל קמפיין פוליטי שעוסק בניסיון לייצר דה-לגיטימציה לממשלה שעוד לא הוקמה – ואין לנתניהו שום כוונה להתקפל אל מול הלחצים ולהפר את ההסכם שנחתם.

שר האוצר המיועד, בצלאל סמוטריץ’, שהתראיין הבוקר ברשת ב’, סירב לגנות את  דברי ח”כ אבי מעוז על כוונתו לבטל את המצעד בירושלים.

“לא בזה אנחנו צריכים להתעסק, זה לא חשוב, העניין חרג מכל פרופורציה. אני רוצה להתעסק בשערורייה שראש ממשלה וראשי ערים מבצעים המרדה. אנחנו לא באופוזיציה, קיבלנו את המפתחות וצריך לדבר פחות ולעשות יותר. אף אחד לא ייפגע. האתגר שלנו הוא גם לשכנע את אלו שלא בחרו בנו שאנחנו עושים טוב לכל אזרחי מדינת ישראל”, אמר סמוטריץ’.

כשהמראיין, אסף ליברמן, אמר לסמוטריץ’ כי עבור מאזינים רבים מדובר בעניין מהותי, השיב סמוטריץ’: “גם את המאזינים מקהילת הלהט”ב הרבה יותר מעניין להביא אוכל הביתה. אני לא מוכן לשתף פעולה עם מופע הצביעות הזה שמחליט במה להתעסק ובמה לא, מה חשוב ומה לא חשוב”.

סמוטריץ’ תקף את יאיר לפיד ואת ראשי הרשויות שהודיעו כי לא ישתפו פעולה עם תוכניותיו של מעוז בתחום החינוך: “כשיוסי שריד ושולמית אלוני היו שרי החינוך, מישהו מהמחנה שלנו קרא לא לשתף איתם פעולה? אין מצב בעולם שהם מבצעים מרד”.

גם ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית התייחס הבוקר לסערה של השמאל סביב מעוז. כשנשאל בתכנית ‘שבע תשע’ ב-103FM מה יקרה אם נתניהו יוותר על שירותיו של מעוז – השיב: “הקואליציה היא הומוגנית עם קווי יסוד ברורים. אני יכול להסכים עם מעוז ואני יכול גם לחלוק עליו. בחלק מהנושאים אני מסכים איתו ובחלק אני חולק”.

על הודעת ראשי הרשויות, אמר: “אני חולק עליו בנושא הזה, וכדאי לקחת את הדברים בפרופורציה. זה אותו חלק מהפסטיבל של השמאל הקיצוני שמסרב לקבל את רצון הבוחר. האיש לא פעל אפילו יום אחד. האיש הזה הוא לא סוליסט הוא חלק מקואליציה. הקהילה הגאה הם אחים שלנו, אנחנו אוהבים אותם. בסופו של יום, אנחנו אומרים בצורה ברורה שיש לנו קווי יסוד ברורים, ועליהם אנחנו נקפיד”.

שר המשפטים גדעון סער טען בריאיון לאריה גולן ברשת ב: “אין הצדקה להעברת נושא פדגוגי ליבתי לסגן שר במשרד ראש הממשלה, הדבר פוגע ביכולתו של שר החינוך לבצע את תפקידו. זו חוצפה לתת לנציג הזרם החרד”לי שליטה על התכנים בחינוך הממלכתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות