מדוע בן גביר הבטיח לכתב הצבאי מ’ידיעות’: “אתה יכול לישון בשקט”

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', מתח ביקורת על השיחה שקיים בן גביר עם קצין מג"ב שניטרל את המחבל בחווארה: "פעל בניגוד לנהלים המקובלים" • הח"כ ענה: "כולם שמחים שסוף סוף נותנים להם גב"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשפ"ג / 04.12.2022 09:38

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, לא אהב שיו”ר מפלגת עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר קיים  שיחה עם רפ”ק ח’, קצין מג”ב שחיסל את המחבל בחווארה ומנע פיגוע רב נפגעים.

“השר לביטחון לאומי המיועד בן גביר שוחח עם קצין מג”ב מהתקרית בחווארה ופרסם הודעת גיבוי”, כתב יהושע, “הוא פעל בניגוד לנהלים המקובלים ולא פנה למפקד מג”ב או למפקד מרחב, כדי לקבל אישור, והעמיד את שרשרת הפיקוד במבוכה”.

בן גביר השיב לו בציוץ משלו: “מה שחשוב הוא לא הנהלים המקובלים, אלא לתת גיבוי ללוחמים שלנו – שזה עמר בר לב לא טרח לעשות. אגב – חבל שלא בדקת לפני, היית מגלה שהשיחה שלי נעשתה בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, ואף אחד לא נעמד בשום מבוכה. להפך, כולם שמחים שסוף סוף נותנים להם גב”.

יהושע לא ויתר: “ממג”ב נמסר באופן רשמי שזה נעשה ללא תיאום עם מפקד מג”ב ומפקד המרחב. הם הקצינים הרלבנטיים למתן האישור לדבר עם הקצין. יכול להיות שאתה בקשר עם קצינים בכירים לפני שנכנסת לתפקיד? עוד יעכבו להם קידום על זה. אתה ואני מכירים אחד כזה שלא קודם בצבא…”.

ח”כ בן גביר לא נותר חייב: “אל תדאג יוסי… לא אעכב קידום של אף אחד בגלל רצון לתת גב ללוחמים. אתה יכול לישון בשקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בן גביר
    04/12/2022 17:32
    לימור
  1. סוף סוף שר בטחון נורמלי, לאיזה אישור בדיוק צריך לחכות חייל שנמצא בסכנה??????????, האם המחבל מחכה לאישור פתיחה באש כאשר הוא מפגע????