“קפץ עליי מאחורה, הכל קרה תוך שניות”: הקצין שחיסל משחזר • צפו

קצין מג"ב רפ"ק ח', מפקד הפלוגה שחיסל את המחבל בפיגוע הדקירה בחווארה תיאר את השתלשלות האירועים הדרמטיים • הנהג שנדקר לפתע בראש, המרדף אחרי המחבל - והנטרול שלו בשלוש יריות אקדח • "הוא ניסה לחטוף לי את הנשק, הבנתי שאם הוא יצליח יהיה פיגוע רב-נפגעים"
חייים טוויל
ט' כסלו התשפ"ג / 03.12.2022 20:27

קצין מג”ב, רפ”ק ח’, מפקד הפלוגה שנטרל בכניסת השבת את המחבל בפיגוע הדקירה במחסום חווארה, תיאר את השתלשלות האירועים הדרמטיים.

הוא סיפר, כי במהלך נסיעה שגרתית, כאשר הפלוגה תגברה את ציר 60, הוא זיהה רכב תקוע. “במהלך נסיעה על הציר זיהינו רכב בנתיב השמאלי בו היו שתי נשים ועשרה נוספים שהתקהלו מסביב. אני מבקש מהנהג להתקדם ולהיצמד לרכב ומקבל תשובה שהרכב נתקע והם מיד זזים.

“חצי דקה אחרי זה, כשהתחלנו בנסיעה, הגיח מחבל מאחורינו והכניס את היד לג’יפ”, סיפר ח’. “לא ראינו את הסכין אבל הוא הכניס את היד לתוך הרכב ודקר את הנהג שיושב לידי. בין האוזן לעין. הסכין נופלת בג’יפ והנהג צועק. ראיתי שיורד לו דם מהראש והבנתי שאני בפיגוע. ירדתי מהרכב. קראתי בקשר לתגבור והתחלתי לרוץ לעבר המחבל. אחרי 40 מטרים ראיתי אדם שרוע על הרצפה ליד רכב עם חלונות מנופצים. הבנתי שזו זירה נוספת. בסדר העדיפויות שעשיתי אני מחליט שקודם צריך להמשיך את המרדף אחר הדוקר. הזעקתי כוחות והמשכתי במשימה לרדוף אחר המחבל שדקר את הנהג שלי”.

בשלב זה, לדבריו המחבל זינק לעברו. “בשלב הזה מבלי ששמתי לב המחבל קופץ עליי מאחורה ונתן לי אגרוף בפנים. הצלחתי להפוך אותו והתעמתתי איתו, וראיתי שניים שמנסים לסייע לו לחטוף ממני את הנשק. הבנתי שאם אני לא משתלט על האירוע, הנשק יסייע להם לבצע פיגוע רב נפגעים בציר חווארה.

“שלפתי את האקדח ויריתי בו שלושה או ארבעה כדורים וחיסלתי אותו. ואז אני מזהה שהחובשת שלי מצילה את הנהג שלי שדימם חזק מהראש….”

החובשת שהצילה את הנהג, סיפרה: “הכל קרה תוך שניות, הנהג של ח’ צעק לי ‘דקרו אותי, דקרו אותי, אני פצוע’. היה לו דימום כבד. חבשתי אותו עם פד, זה לא עזר. שמתי לו חוסם עורקים. לאחר מכן, הגיעו כוחות סיוע ופינינו את הפצוע לתאג”ד שם המשכנו לטפל גם במ”פ שנפצע”.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע אמש לזירת האירוע ושוחח עם מפקד הפלוגה והלוחמים: “המאבק הנחוש של מפקד הפלוגה עם המחבל וניטרולו המהיר, מנעו פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע שנעו בציר דקות ספורות לפני כניסת השבת.

“גם החובשת פעלה באופן מהיר ומציל חיים. היכולת שלנו בסוף לתפקד במקומות כאלה היא העירנות והדריכות. למחבל יש היסטוריה פח”עית ופלילית. הוא אף ישב בכלא על עבירות ביטחוניות. אם הוא היה מצליח לקחת את הנשק היינו נכנסים לשבת מדממת.

“הכוח פעל בצורה נחושה וטובה. ח’ הוא קצין עתיר ניסיון ששרת ביחידות מובחרות ולכן אני לא מופתע מהתגובה המקצועית”.

הוא הדגיש: “אני מגבה באופן מלא את תיפקוד הלוחמים באירוע. לוחמי משמר הגבול, פועלים נגד הטרור מידי יום בכל רחבי הארץ במטרה לשמור על ביטחונם וחייהם של אזרחי מדינת ישראל”

שר הביטחון בני גנץ: ״אני מבקש לשבח את קצין מג״ב שניטרל אתמול מחבל. אני מגנה בתוקף את הניסיונות להציג את האירוע באופן שקרי ומניפולטיבי, ואת אמירתו של שליח האו״ם למזרח התיכון כנגד הלוחם, שפעל בנחישות ובמקצועיות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "2 שניסו לסייע למחבל"
    03/12/2022 20:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא ברור מה עם 2 הסייענים

  2. פעל נקי ומקצועי, כל הכבוד.
    04/12/2022 15:20
    עמי2
  3. חבל שהגענו למצב שצריך להסתיר את פניו בראיון.