פיגוע בכניסת שבת: מחבל דקר לוחם מג”ב בכפר חווארה – וחוסל

המחבל ניסה להיכנס לרכב ישראלי - ונורה בידי קצין צה"ל שנסע במכוני • בהמשך דקר את הלוחם מצוות מג"ב שהגיע למקום, ניסה לחטוף נשק מקצין - ולבסוף נוטרל • הלוחם שחיסל: "הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי"
חיים טוויל
ט' כסלו התשפ"ג / 03.12.2022 18:20

לוחם מג”ב נפצע בכניסת שבת באורח קל לאחר שמחבל דקר אותו בכפר חווארה בשומרון.

מתחקיר הפיגוע עלה, כי המחבל החל את דרכו בניסיון לפרוץ דלת של רכב ישראלי, שבו נסע קצין מגדוד 636 של האיסוף הקרבי. המחבל הבין שהדלת נעולה, ניסה לפרוץ אותה עם אבן כשסכין בידו – ונורה באקדח על ידי הקצין שפצע אותו.

אחרי שנפצע, פנה המחבל לכיוון כוח מג”ב שהיה באזור – ודקר את הלוחם, שכאמור נפצע באורח קל. לאחר שדקר את הלוחם, נאבק המחבל בקצין מג”ב וניסה לחטוף את נשקו, דקר אותו – ולבסוף נוטרל באקדח.

הלוחם, שנפצע באורח קל ליד עינו, פונה לקבלת טיפול רפואי.

המחבל מהכפר אוסרין שבשומרון, פונה מהזירה במצב קשה – אולם בהמשך מת מפצעיו.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר לאחר הפיגוע: “עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע וחתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים”.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח עם קצין משמר הגבול שניטרל את המחבל, ושיבח אותו על מהירות תגובתו ועל שמנע פגיעה באנשים נוספים.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע לאיזור הפיגוע שוחח עם הלוחמים ומפקד הפלוגה שניטרל את המחבל ושיבח את תיפקודם.

“לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע”, סיפר מפקד הפלוגה, רפ”ק ח’ שניטרל את המחבל, ” זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עימי. ברגע שהוא אחז לי את הM-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל.”

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר לרפ”ק ח’: “פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, החל מהזיהוי המהיר וההבנה שמדובר בפיגוע לצד החתירה למגע והניטרול המהיר והמקצועי של המחבל. המאבק הנחוש שניהלת עם המחבל בידיים חשופות, שליפת האקדח האינסטינקטיבית והמקצועיות שבה ניטרלת את המחבל, לבטח מנעה פיגוע משמעותי בציר הסואן בו נסעו אזרחים ישראלים טרם כניסת השבת. יישר כח, כך אני מצפה מלוחמי משמר הגבול לפעול באירועים מסוג זה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות