נתניהו: לפיד ממריד קצינים וראשי ערים נגד הממשלה, חציית קו אדום

נתניהו תקף את האופוזיציה המובסת: "לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם. באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו" • ח"כ שלמה קרעי הגיש ליועמ"שית תלונה על המרדה נגד לפיד
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשפ"ג / 02.12.2022 15:25

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, תקף היום (שישי) את יאיר לפיד – וטען כי הוא ממריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת.

זאת, לאחר שלפיד קרא אמש במכתב לראשי רשויות שלא לשתף פעולה עם הרשות הממשלתית בראשה יעמוד אבי מעוז, יו”ר סיעת נעם, והדיווח של הפרשן יוסי ורטר מ’הארץ’, על שהתרחש ב’בור’ בקריה בתל אביב.

“נבחרתי להנהיג את מדינת ישראל ואני מתכוון לעשות זאת בשליחותכם וברוח העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שעליהם חונכתי בבית אבי ושהנחנו אותי כל חיי”, כתב נתניהו.

“אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה. חייבים להשאיר את צה”ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום”.

נתניהו הזכיר: “גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל. לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, ששוללים זכויות נשים ולהט”בים. וגם לא עשינו זאת כשהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה. ולכן אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם”.

נתניהו הוסיף: “באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי.

“ונקודה אחרונה: מי שמוביל את מדיניות הממשלה הוא בראש ובראשונה ראש הממשלה. אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל- בלי יוצא מן הכלל”.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד שיגר היום מכתב תלונה ליועצת המשפטית לממשלה, עו”ד גלי בהרב מיארה, נגד יאיר לפיד בגין המרדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות