לפיד הסית נגד הממשלה החדשה בבור בקריה – וזה מה שאמר לאלוף

ראש הממשלה היוצא דיבר פוליטיקה עם אחד מאלופי צה"ל בקריה בתל אביב: "אינכם מבינים איפה אתם חיים. זה לא מקרי וזה לא ייפסק. הימין הקיצוני בכל מדינה בעולם חותר תמיד להשיג שליטה בצבא"
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ג / 02.12.2022 12:33

יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי הבכיר של ‘הארץ’, חושף היום (שישי) שיחה שערך ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עם אחד מאלופי צה”ל, בבור של אגף המבצעים ב’קריה’ בתל אביב.

ורטר מתאר, כי באמצע השבוע נפגש פורום מטכ”ל בראשות הרמטכ”ל אביב כוכבי, לדיון בנושא מבצעי מסוים. הדיון הסתיים מהר מהרגיל והקצינים החליפו דעות על המצב: האירועים בחברון, האווירה התקשורתית, ותחושתם כלפי “חוסר הגיבוי מצד שרי הממשלה הנכנסת”.

למחרת התקיים תרגיל גדול כחלק מסדרת תרגילים משותפים של צה”ל ופיקוד המרכז האמריקני. התרגיל דימה פעילות מבצעית באיראן.

לפיד נכח באותו זמן ב”בור” בקריה ואחר כך שוחח עם אחד האלופים שסיפר לו על ”שיחת הדיכאון” בפורום מטכ”ל.

ורטר כתב: “לפיד לא ניחם, לא הבטיח שיהיה פ’סדר. להפך. ‘אינכם מבינים איפה אתם חיים’, לימד את האלוף שיעור בהיסטוריה, ‘זה לא מקרי וזה לא ייפסק. הימין הקיצוני בכל מדינה בעולם חותר תמיד להשיג שליטה בצבא. דרכו להגיע לזה היא לסכסך בין חיילים למפקדיהם. לתת לחיילים להבין שהם רשאים לעשות מה שהם רוצים כי יש ותמיד יהיה להם גיבוי מהדרג הפוליטי. מה שהתחיל באלאור אזריה, יהפוך עכשיו למדיניות'”.

הקצין הבכיר אמר ללפיד: ”אבל זה כאוס מוחלט, אי אפשר להוביל ככה צבא”.

ראש הממשלה היוצא טפח על כתפו של האלוף וענה: “כן, זה בדיוק מה שהם רוצים”.

ורטר מוסיף וכותב: “בעוד שבועיים־שלושה יעבור לפיד לאופוזיציה. מעט המגבלות שהוא עדיין שם על עצמו יוסרו בן רגע. נאומו באירוע הזיכרון הממלכתי השנתי לדוד בן גוריון ברחבת הקבר בשדה בוקר בנגב, היה סימן לבאות. הוא קרא לממשלה המתגבשת בשמה: אנטי ציונית, אנטי דמוקרטית, אנטי שוויונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד הסית ?
    03/12/2022 22:33
    קרמבוץ
  1. לא היו דברים מעולם. הוא בכלל לא מסוגל להסית