אקדח לרקה • חטיפת נער וחילוץ דרמטי: סרטון כופר של העבריינים

בסרטון שהוביל לפתיחת החקירה נראים החוטפים מאיימים על הנער עם חרב ואקדח: "דבר! עוד אחד וזה בראש" • בן ה-16 נחטף בחולון במסגרת סכסוך של כנופיות מאזור חולון ובת ים • במבצע משותף של ימ"ר תל אביב וימ"מ הנער חולץ ממתחם סגור בג'לג'וליה
חיים טוויל
ח' כסלו התשפ"ג / 02.12.2022 11:20

נער בן 16 מעפולה נחטף והוחזק במשך יממה בתוך מתחם בג’לג’וליה. חקירה של ימ”ר ת”א הובילה לאיתורו והוא שוחרר במבצע של בלשי המשטרה והימ”מ. בפריצה למתחם נעצרו 8 חשודים במעורבות בחטיפה.

בתיעוד המלא של סרטון הכופר ששלחו החשודים – חברי כנופייה מאזור המרכז, לכנופייה היריבה, גם היא מאזור המרכז, נראה אחד החוטפים צועק לנער:  “דבר יא *****!”

“עוד אחד וזה בראש!”, איים חוטף נוסף, תוך כדי שהוא מצמיד אקדח לרקה של הנער.

בסרטון שהגיע לידי המשטרה, ופורסם בחדשות 12, ובעקבותיו החל מבצע החילוץ המשולב של בלשי ימ”ר תל אביב והכוחות המיוחדים של מג”ב וימ”מ, נראה הנער כפות, יושב על כיסא, כשמצד ימיו אחד החוטפים מצמיד לצווארו חרב ארוכה, ומהצד השני החוטף הנוסף תועד מצמיד אקדח לרקה שלו. “חייל – מי שלח אותך אחשלי?”, צעק החוטף לנער הצעיר שהשיב בשקט “מה”.

החוטף המשיך והפציר בנער: “דבר יא *****!”.

החוטף הנוסף הצטרף גם הוא ודחף את האקדח לראשו של הנער: “עוד אחד וזה בראש!”. הנער המפוחד, שמוכר למשטרה, נבהל והתחנן: “אני לא יודע את השם משפחה שלו”.

החוטפים פנו לנער בשנית: “איך הוא נראה?”

החוטפים לא התרצו והמשיכו: “מה יש לו על היד? דבר יא *****”. לאחר מכן, החוטף פנה, ככל הנראה לחברי הכנופייה היריבה – ואיים: “אתה מת אח שלי היקר, אני מבטיח לך שאני מגיע”.

מפקח דוד פלדמן ממפלג התשאול בימ”ר תל אביב אמר: “פעילות חקירתית ומודיעינית של היחידה המרכזית במחוז תל אביב הובילה לאיתור קטין בן 16 שנחטף אתמול לפנות בוקר באזור חולון, במסגרת סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים. הוא הוחזק במבנה בתוך מבנה בג’לג’וליה, החשודים בחטיפה דרשו כופר של מאות אלפי שקלים לשחרורו, ואף שלחו סרטון ובו הקטין מאוים באקדח ובסכין. פעולות החקירה הובילו את הימ”ר למתחם בג’לג’וליה. לאחר חצות פרצו לתוכו עשרות מלבשי הימ”ר ולוחמי הימ”מ שאיתרו את החטוף ועצרו 8 חשודים במעורבות”.

הנער הוחזק במשך יממה בתוך מתחם סגור בג’לג’וליה, במסגרת סכסוך עברייני, והחשודים דרשו תמורת שחרורו של הנער כופר של מאות אלפי שקלים. לאחר שבמשטרה הצליחו לאתר את מיקומו של החטוף, הוא חולץ בשלום במבצע משותף של בלשי ימ”ר תל אביב וכוחות מיוחדים של מג”ב וימ”מ.

מהפרטים הידועים עד כה, הסכסוך הוא בין שתי כנופיות עבריינים מאזור חולון בת ים ותל אביב – המוכרות היטב למשטרה. הנער שנחטף מוכר למשטרה גם הוא ומזוהה עם אחת הכנופיות.

החוטפים פנו לגורמים עבריינים מג’לג’וליה, שלא קשורים לסכסוך, וביקשו מהם לשמור על החטוף בתמורה לאחוזים מהכופר.

לפי המשטרה, החשד לחטיפה התעורר אתמול סמוך לשעה 13:00, כאשר במשטרה התקבל מידע לפיו נער בן 16 שהיה מעורב בסכסוך עברייני בין שתי קבוצות עבריינים, מוחזק חטוף בידי אלמונים הדורשים כופר תמורת שחרורו.

במסגרת הסכסוך, התרחשה קטטה מלווה בירי ללא נפגעים ביום חמישי לפנות בוקר בחולון, במסגרתה נעצרו על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה חמישה מעורבים.

אתמול בשעות הצהריים, נודע למשטרת ישראל על סרטון ובו תיעוד של החטוף מוחזק על ידי שוביו, המאיימים לפגוע בו במידה ולא ישולם כופר תמורת שחרורו.

עם קבלת הסרטון קיים מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ”ר לפעול לאיתורו של החטוף.

שוטרי הימ”ר בפיקודו של ניצב משנה אסף צור, החלו במאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ”ר למסקנה לפיה החטוף מוחזק בג’לג’וליה, והמיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג”ב וימ”מ לצורך הכנה לפריצה.

שוטרי הימ”ר הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג’לג’וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום.

עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג”ב וימ”מ יחד עם עשרות בלשי הימ”ר אל המתחם, וסמוך לשעה 02:30 פרצו לתוך המתחם, איתרו את החטוף ועצרו 8 חשודים במעורבות בחטיפה.

החשודים והחטוף הובאו לפנות למשרדי הימ”ר בת”א לחקירה, והיום בשעות הבוקר יובאו החשודים בפני שופט בבימ”ש השלום בת”א.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות