סערה בקבוצת וואטסאפ סגורה של הליכוד: מי הדליף לבן כספית?

"אם נדמה למישהו שאני כלי משחק שיחשוב שוב": מה ביקשו שניים מאנשיו הקרובים של נתניהו מחברת הכנסת טלי גוטליב לפני נאום הבכורה שלה במליאה, איך המידע הודלף לעיתונאי בן כספית, מה הגיב דוד ביטן בקבוצת הוואטסאפ הסגורה - וכיצד התמודדה מנהלת הסיעה עם המידע הרגיש?
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ג / 02.12.2022 01:28

לקראת הקמת הממשלה: בנימין נתניהו נערך להדוף לחצים מחבריו לסיעת הליכוד – ופועל לבטל חוק שהעבירה הקואליציה הקודמת בראשות בנט ולפיד.

לפי החוק שעבר ביולי 2021, כל 4 חברי כנסת יכולים להתפצל מסיעה. בדרך זו בנט ולפיד קיוו להצליח להביא אליהם 4 חברי כנסת מהליכוד, מה שכמובן לא קרה.

לפי דיווח של דפנה ליאל, כעת נתניהו מעוניין – עוד טרם השבעת הממשלה – לבטל את החוק ולהחזיר את המצב לקדמותו, שבו רק שליש מסיעה יכולים לחבור יחד כדי להתפצל.

בכך נתניהו מנסה למנוע סחטנות בהליך חלוקת התיקים בתוך מפלגתו. גם אם לא יצליח להעביר זאת, נתניהו מתכוון להעביר את החוק בהקדם, כדי למנוע אפשרות שסיעת הליכוד תתפצל, וכך יוכלו להפעיל עליו לחץ גם במהלך הקדנציה.

בתוך כך, בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד סערו הערב הרוחות: חברי הכנסת טלי גוטליב ודוד ביטן יצאו נגד צחי ברוורמן ואיקי כהן, אנשיו הקרובים  של נתניהו.

“חבריי לסיעה” כתבה הח”כית החדשה. “צחי ברוורמן ואיקי כהן שאמורים להיות אנשי אמון של נתניהו הגיעו ללשכתי לפני נאום הפתיחה שלי וביקשו ממני להיות ממלכתית ורכה. השבתי להם שאין סיכוי כזה.

“קראתם נכון.

“חשבתי לתומי שזה יישאר בתוך הלישכה שלי לדיראון עולם. אלא שבן כספית התקשר לקבל את תגובתי חתוכן השיחה שידועה רק לי ולצמד הפקידים הללו”.

גוטליב הוסיפה וכתבה: “לא ידעתי ששוב בסביבת נתניהו יש הדלפה ישירה לא פחות מלבן כספית ישירות. ואני רושמת את זה כאן, כי מחר מסתבר זה יירשם בטור של בן כספית שהדבר נודע לו ממקור מקורב לנתניהו”.

היא הדגישה: “אם נדמה למישהו שאני כלי משחק שיחשוב שוב. לא יאומן”.

דוד ביטן, המהווה אופוזיציה בתוך הליכוד לנתניהו, הגיב: “את צודקת. בושה”.

אלא שמהר מאוד ההודעה של גוטליב נמחקה מהקבוצה על ידי מנהלת הסיעה עליזה בראשי – וגוטליב מחתה: “פרסמתי כאן ולא בפייסבוק מפאת כבוד הסיעה. ההודעה שלי קשורה לעבודת הסיעה ומשמשת אזהרה חשובה מפני פוטנציאל מאנשים שאמורים להיות אנשי אמון. מחיקת ההודעה היא מקוממת ומהוות סתימת פיות שאין להכיר בקבוצה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות