יהדות התורה והקואליציה החדשה: כמה קרובים, ככה רחוקים • צפו

הפרשנית שרי רוט בתכנית 'ארבע' בערוץ 14, בהגשת ליטל שמש - על המו"מ המקרטע של יהדות התורה • "אני חושבת שתם עידן הנקמות ואם עכשיו יתחילו בענייני נקמות אנחנו נמצא את עצמנו בימים העליזים של גדעון סער"
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ג / 02.12.2022 15:54

ליטל שמש: עושה רושם שהמשא ומתן מול החרדים תקוע, יש זעם חרדי, בעיקר ב’יהדות התורה’ על זה שהליכוד השאיר להם פירורים אחרי שחילקו הכל לכולם.

שרי: כן, כתבתי השבוע ‘סבתא בישלה דייסה, כלומר ביבי כמובן, ורק ל’יהדות התורה’ לא נשאר. היה פה שיטת ה’כל הקודם זוכה’, כמו בשוק מחנה יהודה מי שבא ראשון לקח את התפוחים הכי יפים וה’בררה’ נשארה לסוף. בעצם ‘יהדות התורה’ מוצאת את עצמה כמפלגה שאמנם אין לה הרבה מנדטים, אבל יש לה 7, וזה מכובד יותר מהאחד של אבי מעוז, רק לדוגמה. ואיכשהו היא מוצאת עצמה נשארת לסוף, צריכה להילחם על חייה ועל חיי אנשיה והיא גם יצרה לעצמה איכשהו תדמית עלובה – ואני מנסה כבר כמה ימים לחשוב למה.

מצד שני, גם בסמוטריץ’ חבטו במשך כמה ימים, כל מיני אנשים שקשורים בקשר כזה או אחר לליכוד. כל מי שהסתובב בקבוצות הווטסאפ של הליכוד ראה שסמוטריץ’ לא בא להם בטוב לפני שחתם, כשעמד על המדף והכריז: אני לא נכנס. אמרו עליו שהוא עקשן, ‘עקשן בן עקשן’, שמעתי אפילו מי שהחזיר לו ואמרו לו…

ליטל: אז מה העניין? החרדים לא מתעקשים כמו סמוטריץ’?

שרי: תראי, זה די הרגע האחרון אז אתה לא יכול הרבה להתעקש כי בעצם העם מאשים אותך: אתה תמנע ממשלת ימין על-מלא? בדיוק מה שאמרו על סמוטריץ’ לפני כמה ימים. עכשיו, יש כאן עוד עניין: יהדות התורה מורכבת מכמה תתי-סיעות, אני מצפה מנתניהו שיידע את זה כי מי כמוהו יודע ומכיר, הוא הרי היה בבית של הרב אדלשטיין והתחנן שירוצו ביחד שני הפלגים. אז כמו שהוא מבין שסמוטריץ’ ובן גביר הם שתי יישויות נפרדות, הוא חייב להבין, באותה הצורה בדיוק, שפרוש הוא יישות אחרת מגולדקנופף שהוא יישות אחרת מגפני.

הוא אמור היה כבר לעשות את הבית ספר הזה לפוליטיקה, שאני עושה אותו שנים והוא עשה את זה בחודש. ודווקא נתניהו חכם והוא יודע ללמוד את הדברים האלו. זה שהוא נותן לגפני את ועדת הכספים ולפרוש שום דבר – זה לא ריצה את הפלג של פרוש עם קאדר של מצביעים. כך שיש איזשהו זלזול.

לתת לאחד כמו פרוש את המשרד לענייני ירושלים ואז האנשים החרוצים שלו מוצאים שהמשרד כבר חולק למשרד למורשת שחונה כעת בחניה של בן גביר, זה קצת להתל בהם, לעשות מהם צחוק. היחס כלפיהם קצת מזכיר איך מתייחסים בחתונה לקבצן שמגיע ומבקש נדבות בקצה האחורי של האולם. וזה משאיר אותם מתוסכלים.

עכשיו, אפשר לומר שאולי נתניהו נוקם בהם על פזילות קודמות שלהם לממשלת השינוי, כשהיו גורמים שלהם שרצו להימנע בתקציב – ואחר כך גם עשו עסקים עם ח”כ קינלי טור פז בעניין הממ”ח החרדי, אז יכול להיות. והפזילות של גפני למרב מיכאלי בחתונה ואז הצילומים שלהם עם גנץ, אז אולי יש מישהו שנוקם בהם.

אבל אני חושבת שתם עידן הנקמות ואם עכשיו יתחילו בענייני נקמות אנחנו נמצא את עצמנו בימים העליזים של גדעון סער, שבסוף חנה בחוץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות