חוליה איראנית נשלחה: התרעה לפיגועים בבתי כנסת בגרמניה • צפו

שמירה מוגברת הוצבה במוסדות יהודיים בדורטמונד, דיסלדורף, אסן וערים נוספות • המשטרה חושדת כי חוליה של משמרות המהפכה ביצעה שורת ניסיונות פיגוע והוכוונה בידי גרמני-איראני שנמלט ב-2021 לטהראן • שליח חב"ד: "אמשיך ללכת עם הכיפה והכובע, הציצית והטלית גלויים"
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 23:48

גובר החשד כי סדרה של ניסיונות פיגוע נגד מוסדות יהודיים שבוצעה באמצע החודש שעבר במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה, בוצעה בידי חוליה גרמנית-איראנית שנשלחה על ידי משמרות המהפכה. כך דווח הערב (חמישי) דב גיל-הר ב’כאן חדשות’.

על פי החשד, גרמני-איראני בשם ראמין יקטפרס (המוכר בכינוי ראמין Y), עמד בראש סניף “מנשנגלדבך” של כנופיית “מלאכי הגיהנום” בגרמניה, הסתבך בחשד למעשי רצח וברח לאיראן ב-2021, הוא זה שעומד מאחורי גיוסה עבור ‘משמרות המהפכה’. על ראמין Y הוכרז צו מעצר בינלאומי.

האירועים המדוברים התרחשו בלילה שבין 17 ל-18 בנובמבר. מדובר בארבעה חברי חוליה שניסו וגם הצליחו לפגוע במוסדות של הקהילה היהודית באזור.

על פי החשד, ירדו חברי החוליה בערים דורטמונד, בוכום ואסן. בדורטמונד התחרט חבר חוליה אחד והסגיר עצמו למשטרה. בבוכום זרק חבר חוליה אחר בקבוק תבערה לעבר בית כנסת. באסן נורו כמה יריות לעבר מבנה ששימש בעבר את רב הקהילה וכיום משמש כמכון מחקר.

איש לא נפגע באירועים ונפתחה חקירה.

בעקבות ההסגרה של אחד החשודים, נעצר חבר חוליה נוסף, בן 35, שחשוד כי ביצע את ניסיון ההצתה בבוכום וחשוד במעורבות ביתר האירועים.

שניים מחברי החוליה טרם נתפסו. לכן, תוגברה השמירה במוסדות היהודיים במדינת נורדריין-וסטפאליה, ואבטחה מסיבית הוצבה סביב בתי הכנסת בערים: דיסלדורף, דורטמונד, אאכן, אסן ובוכום.

“המקרים הללו רק מאחדים ומחזקים אותנו”, אמר הרב שמואל אהרונוב, שליח חב”ד ורבה של קהילת אסן ל’כאן חדשות’. “את החושך נגרש בעוד אור. אני עצמי לא מתכוון לשנות דבר מאורחותי. אמשיך ללכת עם הכיפה והכובע, הציצית והטלית גלויים, בזהירות אך בנחישות”.

הרב אהרונוב הוסיף: “מטבע הדברים יש חברים בקהילה שמוטרדים וחוששים, אבל דווקא בעקבות המקרה החלטנו להוסיף פעילויות בקהילה כדי לחזק את החברים ואת הקהילה כולה. הרשויות המקומיות הגבירו את האבטחה מאז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות