הושג הסכם: סמוטריץ’ באוצר, סטרוק שרת המשימות הלאומיות

הציונות הדתית תקבל את האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות • שר מהמפלגה יכהן כשר במשרד הביטחון ויהיה אחראי על ההתיישבות • ויש עוד: סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, ויו"ר הועדה לשירותי דת שיוביל את הרפורמה במערכת המשפט ויו"ר ועדת הרפורמות
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 19:04

סיעת הליכוד ומפלגת הציונות הדתית הגיעו היום (חמישי) לסיכום מסמך התפקידים ושטחי הפעולה במסגרת הקמת הממשלה החדשה.

על פי ההסכם שהושג, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה ובו יכהן ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

כמו כן המפלגה תזכה גם במשרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות בו תכהן אורית סטרוק.

שר משרי המפלגה ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה.

כמו כן מפלגת הציונות הדתית תקבל בנוסף תפקידים של סגן שר, יו”ר ועדת חוקה עבור ח”כ שמחה רוטמן, וכן את יו”ר הועדה לשירותי דת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו”ר ועדת הרפורמות.

במפלגות ציינו, כי מעבר למסמך המדובר יקבעו בהסכמים קואליציוניים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה.

ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו: “זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל”.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: “אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל.

“אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח”כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם”.

ח”כ איתמר בן גביר הגיב על חתימת ההסכם הקואליציוני: “מברך את ידידיי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’, שחתמו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת ימין.

“קורא גם לשאר השותפים שלנו לחתום גם כמה שיותר מהר על הסכם ולהקים יחד ממשלת ימין מלא מלא, כדי שנוכל להתחיל לפעול להחזרת הריבונות, המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל ולהחזיר סוף סוף את ישראל למסלול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות