הפרויקטור: “מספר החולים קשה בציבור החרדי הוכפל פי 5 בשבועיים

פרוייקטור הקורונה הגיע לביקור אצל רבני העיר בני ברק ודן איתם על החיסון המשולב והצורך החיוני בנטילת החיסון • הגרחי''א לנדא: "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, צריך להילחם בתופעת המידע הכוזב נגד החיסונים, שגורמת סכנה לאנשים"
תמי גיל
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 17:23

לאחר שביקר בשבוע שעבר בבתי רבני ירושלים בכדי להסביר את נחיצות נטילת החיסון כנגד קורונה, בשל העלייה בתחלואה, הגיע השבוע פרויקטור הקורונה ויו”ר ‘מגן ישראל’ פרופ’ סלמאן זרקא, לביקור אצל רבני העיר ופרנסי הציבור בבני ברק.

את הביקור פתחו הפרויקטור וצוותו בלשכת רבני העיר. לאחר דברי פתיחה של ראשי הדסק החרדי ב’מגן ישראל’ אבי לוין ואליהו ארנד, אשר הציגו בפני הרבנים וראש העיר את נתוני התחלואה במגזר החרדי, ואת החשיבות של קריאת הרבנים לציבור ליטול את החיסון – העלה הפרופ’ זרקא בפני הרבנים את הצורך החיוני בנטילת החיסון למי שנמצא בקבוצת סיכון ובגילאי 65+.

”החיסון מונע תחלואה קשה שבמקרים מסוימים אף יכולה אף לגרום למוות. נטילת החיסון באוכלוסיות אלו הוא הצלת חיים, לא רק בעצם השמירה על החיים, אלא גם באיכות החיים. ישנם אנשים שחלו קשה ועד היום לא חזרו לתפקד בצורה רגילה, את זה אפשר למנוע בנטילת החיסון שזמין כיום בכל קופות החולים.”

הפרויקטור הדגיש את החשיבות להיבדק בבדיקה מוסדית: “כיום ישנה תרופה מצילת חיים למי שחלה בקורונה, התרופה מועילה רק עד חמישה ימים מההדבקה, לכן חשוב מאוד שמי שחושש שחלה בקורונה ילך מיד להיבדק בבדיקה מוסדית, שכן רק עם בדיקה זו ניתן לקבל את התרופה.”

פרופ’ זרקא חשף בפני הרבנים כי במהלך השבועיים האחרונים, מספר החולים מקרב הציבור החרדי הכפיל את עצמו פי חמישה. ”זהו נתון מדאיג מאוד, חייבים לעורר את הציבור ללכת להתחסן בחיסון המשולב.”

הגרחי”א לנדא, רבה של העיר, פתח בדברי ‘המגיד ממעזריטש’ לבנו רבי אברהם המלאך, שיזהר בבריאות גופו, כיון שכאשר נעשה נקב קטן בגוף אזי נעשה חור גדול בנשמה. “כשאדם חלילה חולה הוא מנוע להתפלל וללמוד, כל העניינים הרוחניים נפגעים, אי אפשר לשים את הגוף בצד, אנחנו עובדים עם הגוף”.

הרב סיפר לנוכחים כי הוא עצמו קיבל השבוע את החיסון המשולב. “פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, הקב”ה מצווה אותנו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’, צריך להילחם בתופעת המידע הכוזב נגד החיסונים, שגורמת סכנה לאנשים שחוששים להתחסן בשל כך.

”החיסון נגד הקורונה הוא מתנה משמיים, אסור לנו להיות כפויי טובה כלפי הקב”ה, אומרים ה’ יעזור, ה’ כבר עזר ושלח לנו את החיסון, מחובתינו לנהוג לפי המלצות הרופאים ואנשי מקצוע שבדקו את הדברים וליטול את החיסון, זוהי חובה על כל אחד ואחד.”

לדבריו הצטרף עמיתו לרבנות העיר הגרש”צ רוזנבלט: “כולם רואים שמאז הופעת החיסונים, המחלה ירדה, ודאי שזוהי ההשתדלות המחויבת מן התורה.”

רבה הספרדי של העיר הגר”מ בן שמעון, שנבצר ממנו להשתתף בפגישה, שיגר עם יו”ר הדסק החרדי ב’מגן ישראל’ אבי לוין, מכתב שהוקרא על ידי ראש העיר אברהם רובינשטיין. “אני מבקש מכל האוכלוסייה המבוגרת והאוכלוסיה בסיכון גבוה לשמוע בקול הרופאים וללכת להתחסן בחיסון המשולב כנגד אומיקרון ושפעת.” את מכתבו מסיים הרב, “זוהי מצווה גדולה מאוד לשמוע בקול הרופאים, זה עניין של מצוות ונשמרתם.”

בסיום הפגישה העלה ראש העירע את הבעייתיות שהתרופה ‘פקסלוביד’ נגד נגיף הקורונה, זקוקה לאישור של הרופא המחוזי, ולא די באישור רופאי המשפחה, מה שמקשה על קבלת התרופה.

הפרויקטור רשם את הדברים, והבטיח לטפל בנושא במהירות האפשרית.

לאחר הפגישה עם רבני העיר, המשיכו ראשי הדסק החרדי ופרופ’ זרקא, יחד עם אבי בלומנטל ומני חדד יועצי משרד הבריאות למגזר החרדי, למרכז הארצי של ‘עזר מציון’ שם פגשו את יו”ר הארגון, הרב חנניה צ’ולק, ואת זאב פרוינד, מנהל מערך החרום של הארגון.

הרב צ’ולק הציג לפרוייקטור את הפעילות המקצועית וההתנדבותית העניפה שהוביל הארגון בתקופת הקורונה: סיוע מקיף ומותאם לאתגרי התקופה  לאוכלוסיות הנעזרות על ידי הארגון לאורך השנה כולה, כמו חולי סרטן, אנשים עם צרכים מיוחדים, קשישים ומתמודדי נפש, השאלת מחוללי חמצן רבים שנרכשו במיוחד לאור הצרכים, הפעלת מערך ארצי של מתנדבים שבשיתוף עם הרשויות המקומיות וקופות החולים סייעו בחלוקת מזון ותרופות במהלך הסגרים, לחולים, לקשישים ולמבודדים, ועוד.

פרופ’ זרקא הביע את הערכתו לעשייה הכללית של הארגון ולפעילות המיוחדת במהלך הקורונה.

לאחר ששמע רבות על ארגון ‘חברים לרפואה’ בזכות פעילותו העניפה בתקופת הקורונה, ביקש הפרוייקטור לעמוד מקרוב אחר פעילות הארגון.

את פרופ’ זרקא קיבלו המנכ”ל הרב ברוך ליברמן והסמנכ”ל איציק לבל שסיפרו על הארגון שמציל תרופות שהחולים סיימו להשתמש בהן, אורזים אותן מחדש בפיקוח רוקחים מוסמכים, ומחלקים למעוטי יכולת חינם אין כסף.

“‘חברים לרפואה’ שולח אלפי תרופות מידי חודש בחודשו, רובם הגדול עבור קשישים ונכים המתקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי שמופנים לארגון על ידי גורמי רווחה. יש בפעילות זאת גם תרומה לאיכות הסביבה – במקום להיזרק לפח לזהם את הקרקע ואת מקורות המים, התרופות מועברות לנזקקים או מושמדות בהליך מבוקר”, סיפר הרב ליברמן.

פרויקטור הקורונה אמר לאחר הביקור: “זו לא הפעם הראשונה שאני מבקר בב”ב, אך נפעמתי הפעם לראות את מפעלי החסד בעיר ואת הדאגה הכנה של הרבנים לציבור התושבים. רק בשיתוף פעולה נצליח למנוע תחלואה בקרב האוכלוסיה המבוגרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות